تشدید برخورد با عاملان خرید و فروش حیوانات و پرندگان وحشی در زنجان

زعفر افشاری با اشاره به برخورد شکارچیان غیرمجاز در استان زنجان اظهار کرد: ماموران حفاظت محیط زیست در مناطق ممنوعه فعال هستند و در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز به ویژه در مناطق ممنوعه به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی در بین مردم از طریق رسانه‌ها اهمیت ویژه ای دارد، ابراز کرد: مردم باید به این فرهنگ برسند که محیط زیست چقدر اهمیت دارند.

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه حفظ محیط زیست باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ تبدیل شود، تصریح کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ در بین عموم مردم ضروری است تا از مدارس و مهدکودک‌ها برای حفظ محیط زیست برنامه‌های لازم را تدوین کرد.

وی با اشاره به برخورد با خرید و فروش حیوانات و پرندگان وحشی در استان زنجان گفت: در زنجان در چند روز گذشته فرد متخلفی اقدام به فروش کبک می‌کرد که با عواملان محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

افشاری با اشاره به اینکه این شناسایی در حین گشت زنی محیط بانان مشاهده شد، ابراز کرد: از این فرد سه قطعه کبک کشف و ضبط شد.

وی در مورد برخورد با افرادی که اقدام به فروش اجزای پرندگان و حیوانات وحشی چه به صورت لاشه و چه به صورت زنده در زنجان می‌کنند، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان محل‌های فروش و عرضه اجزای حیوانات وحشی را به طور مستمر پایش کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد جدی می‌کند.

فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مردم زنجان همکاری خوبی در حفاظت از محیط زیست را دارند، ابراز کرد: از مردم شریف استان تقاضا داریم در صورت مشاهده موارد اینچنینی به نزدیکترین واحد محیط زیست استان و یا از طریق شماره تلفن‌های 33554001 و 33541002 اطلاع داده تا در این زمینه اقدام لازم انجام شود.