برانکو ایوانکوویچ امروز در جمع خبرنگاران درباره بازی دیروز و بازی تاریخی پرسپولیس اظهار داشت: طبیعی است که با برد می توان به همه چیز رسید و روی همه چیز حساب کرد. پیش از هر چیز این برد تقدیم بازیکنان است که با لیاقت خود بازی کردند.

وی افزود: آنچه برای من مهم است این است که هواداران یک بازی قشنگ را دیدند و شش گل رد و بدل شد. طبق معمول یک پنالتی ما هدر رفت و شانس های دیگری هم داشتیم. آنچه را که یک فوتبال خوب می تواند ارائه بدهد دیروز در استادیوم شاهد بودیم. همین که الان در صدر جدول هستیم خیلی زیباست و انگیزه مضاعفی برای ماست تا با کیفیت بالاتر تا اخر فصل بازی کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا فکر چهار گل را در دربی می کرد گفت: من فقط به برد فکر می کردم و هیچ وقت به تعداد گل ها فکر نمی کنم. مهمترین مساله برد است و ما خیلی عالی بودیم. نتیجه خوبی با چهار گل به دست آوردیم اما هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که چه تعداد گل می زنیم. برایم برد مهم بود و بچه ها را در همین راستا آماده کردم. مساله مهم دیگر هدیه تولدی بود که توانستیم به طاهری سرپرست باشگاه دادیم. 

سرمربی پرسپولیس درباره قهر کردن مهدی طارمی پیش از زدن ضربه پنالتی گفت: مقصر ناراحتی طارمی من هستم. زیرا در جلسه قبل از بازی مشخص نکردم که طارمی پنالتی بزند.این مشخص شده بود و با توجه به تمریناتی که در هفته اخیر داشت باید پنالتی زن اول می بود. در هر حال بین خود بچه ها این سوءتفاهم پیش آمد. حالا این صحبت ها را رها کنید. به هر حال طارمی هم دو گل زده و مردم خوشحال هستند. اما مهم این است که دیروز بردیم.

وی درباره فوت یکی از هواداران برانکو در مسیر بابل به تهران اذعان داشت: خیلی متاسفم که بعد از هادی شاهد مرگ عضو دیگری از خانواده پرسپولیس هستیم. من از صمیم قلب به خانواده، بازماندگان و دوستان وی تسلیت می گویم. وقتی چنین اتفاقی می افتد حال خوش انسان از بین برود. 

 

برانکو درباره برنامه های آتی تیمش گفت: ما بازی بسیار حساسی در اهواز داریم. استقلال اهواز تیمی است که دو روز قبل از سپاهان امتیاز گرفت. اگر اشتباهات داوری نبود استقلال را در تهران می برد. استقلال خوزستان هم به سختی این تیم را شکست داد. از سوی دیگر ما هم از نظر ذهنی و جسمی توان زیادی گذاشتیم و باید تیم را هر چه زودتر به شرایط عادی برگردانیم. باید به فکر کسب امتیاز در دمای 35 درجه باشیم. سه بازیکن محروم داریم اما اصلا فکر نمی کنم که کار آسانی پیش روی ماست. این مسابقه ای است که در نهایت می توانم بگویم برد در آن می تواند ما را به قهرمانی برساند. بازیکنان باید حواسشان خیلی خیلی جمع باشد که در سایه این برد نخوابند.

سرمربی پرسپولیس درباره عدد 4 که برای استقلالی ها نماد بوده است تصریح کرد: درست است این سمبل استقلالی هاست. این مساله خوب است که هواداران با هم کری دارند و فضای شادی را به هم نشان می دهند. به هر حال در دربی دیروز ما بودیم که برنده شدیم. 

وی درباره ترکیب اولیه پرسپولیس و فوتبال هجومی تیم از ابتدای دربی اذعان داشت: در ابتدای مسابقه مظلومی با قراردادن برهانی در خط حمله استقلال و همچنین قرارداد شیحی مصدوم در زمین تلاش کرد که نفرات هجومی را به میدان بگذارد اما عجیب بود که نفراتی چون کریمی و انصاری از ابتدا بازی نکردند. در ادامه اضافه شدند. آنها تمام تلاش خود را کردند که هر چه بضاعت داشتند رو کنند اما درباره هر حریفی من اطلاعات کافی در اختیار بازیکنان می گذارم و بازیکنان هم خودشان اطلاعات دارند. البته آنها هم از ما اطلاعات دارند ولی ما خودمان را با حریف هماهنگ نمی کنیم و بازیکنان با هر سیستمی که حریف داشته باشد خود را تطبیق می دهند. زیرا ما به عنوان پرسپولیس وظیفه مان این است که خود را به حریف تحمیل کنیم.

برانکو در پایان درباره اینکه آیا برد در دربی سبب غرور بازیکنان نمی شود تصریح کرد: امیدوارم بازیکنان تمرین به تمرین و بازی به بازی محکمتر کار کنند. این مساله یک خطر است زیرا در جمعه دیگر کسی به دربی فکر نمی کند و همه در مسابقه آن روز از ما برد می خواهند. عقیده من این است که با یک شکست نباید تهدید شد و همچنین با یک برد نباید بیش از حد بلندپرواز بود.