دربی 82 یکی از دربی های متفاوت پرسپولیس در همه سال های اخیر بود و این دلیلی نمی تواند داشته باشد جزء حضور برانکو روی نیمکت داغ پرسپولیس.

مرد کروات فوتبال ایران که بارها در استادیوم آزادی هدایت گر تیم ملی بود این بار در قامت مربی پرسپولیس و در حضور نزدیک به 100 هزار تماشاگر توان و دانش فنی خود را در هدایت تیمش به رخ کشید.

پرسپولیس با سوت داور حمله کرد و خیلی زود به آنچه که می خواست دست یافت. پرسپولیس در نیمه دوم بر خلاف آنچه که مربیان ایرانی تدبیر می کنند به لاک دفاعی نرفت و برای حفظ نتیجه بازی نکرد، با اینکه می دانست استقلال برای جبران به میدان می آید. پرسپولیس در 45 دقیه دوم هم حمله کرد. اگر چه دو گل خورد اما دو گل هم زد و چند گل هم نزد.

پروفسور برانکو، مربی محبوب پرسپولیسی ها تیم را تبدیل به تیمی کرده که همه انتظارش را داشتند و بی دلیل نبود که باشگاه پیش از دربی قرارداد این مربی را نه به مدت یک فصل بلکه به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد. باشگاه از برانکو همین اقتدار را در لیگ قهرمانان آُسیا می خواهد، به همین خاطر به او فرصت دو ساله داده است.
 


با ایده های تهاجمی برانکو و هم چنین همدلی که او در تیم ایجاد کرده به انضمام شخصیتی که به تیم می دهد این هدف دور نیست، هر چند که برانکو در برخی خطوط اعلام نیاز کرده است و می خواهد تیمی قوی تر از این بسازد.

برانکو که با برنامه به پرسپولیس آمد گام به گام تیم را تبدیل به یک تیم مدعی کرده. او از روزهای حضور در رتبه شانزدهم جدول برای صدرنشینی امروز وام گرفت و به جای هیاهو آن قدر تلاش کرد که به صدر رسید.
او روزهای انتقاد و اینکه اذعان می کردند که برانکو باید اخراج شود را از یاد نبرده است. البته با شناختی که از این مربی سراغ داریم او به دنبال پاسخ نیست. او به دنبال پرسپولیسی بهتر است تا علاوه بر حضور در لیگ قهرمانان آسیا در این مسابقات هم خودی نشان دهد.