برخورد قاطع با تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی

امین پورذاکری در خصوص روند رسیدگی به پرونده‌های این صندوق در محاکم قضایی بر اهمیت این صندوق تاکید و از دستگاه قضایی به دلیل توجه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌ها با این نهاد قدردانی کرد.

پورذاکری همچنین با تاکید بر این که رسیدگی به پرونده‌های این صندوق در محاکم قضایی در راستای احقاق حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد، خواستار تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها در مراجع قضایی شد.

وی با بیان این که پرونده‌های تخلفات اقتصادی صندوق در دولت گذشته با جدیت و اقتدار لازم از سوی اداره کل حقوقی صندوق مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: در دوره مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری ارتباط و تعامل بسیار خوب و صمیمی میان صندوق بازنشستگی کشوری و قوه قضائیه به وجود آمده است و این تعامل باعث شده تا گام‌های بلندی در جهت برخورد با متخلفان و پیشگیری از مفاسد اقتصادی برداشته شود.

وی همچنین به بیان توضیحاتی درباره پرونده ملکی که در بهترین منطقه تهران قرار دارد و متعلق به صندوق بازنشستگی است، گفت: این ملک در سال ۸۸ با تبانی و بدون رعایت تشریفات قانونی به قیمت ماهیانه فقط ۱۱ میلیون تومان به اجاره واگذار شده درحالیکه در همان زمان قیمت کارشناسی اجاره این ملک حداقل ۴۰ میلیون تومان بوده است. متاسفانه پس از انقضای مهلت اجاره در ۲۱ اسفندماه سال ۹۳ مستاجر از تخلیه آن امتناع کرده است.

وی افزود: اقدامات حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری در اثر بی توجهی‌های مکرر دادرس رسیدگی کننده به پرونده بی اثر شده است. متاسفانه علاوه بر عدم استیفای میلیاردها ریال منافع صندوق بازنشستگی کشوری، مجدداً بیم تکرار این بی توجهی‌ها در صدور رای دیگری خلاف عدالت و انصاف به نفع سودجویان فرصت طلب دور از انتظار نیست.