رزمایش مشترک ایران و پاکستان

دریادار حبیب الله سیاری با بیان اینکه امروز ما میزبان ناوگروهی از کشور پاکستان هستیم که در بندرعباس پهلوگرفته است، گفت: ما به مدت 3 یا 4 روز میزبان این ناوگروه هستیم، و در روز آخر هم رزمایشی یک روزه با ناوهای کشور پاکستان در منطقه انجام می‌دهیم.

سیاری با اشاره به برنامه‌های متعدد نیروی دریایی در طول سال برای دید و بازدید ناوگروه های کشورهای منطقه و فرامنطقه گفت: علاوه بر این، بازدید ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه در دستور کار است، که به موقع اعلام خواهد شد.

سیاری اظهار کرد: رفت و آمد ناو گروه‌ها به عنوان ناوگروه‌های صلح و دوستی در دریای جنوب و دریای شمال طبق برنامه ریزی‌ها در حال انجام است.

وی درباره مأموریت ناوگروه‌ها در آب‌های بین المللی، گفت: در برنامه اعزام ناوگروه‌ها به آبهای بین المللی، علاوه بر دنبال کردن موضوع تأمین امنیت خلیج عدن و باب المندب برای کشتی‌های تجاری و نفت کشهای خود، ناوهای ما از بنادر کشورهای منطقه به عنوان ناوگروه‌های صلح و دوستی بازدید می‌کنند.

سیاری اظهار کرد: ظرف 2 یا 3 ماه گذشته، ناو گروهی را داشتیم که در یکی از بنادر شرقی هندوستان در خلیج بنگال در مراسم سالگرد استقلال هندوستان حضور داشت، که بسیار مورد توجه بود و ما با صلابت و آمادگی کامل و تمام به خاطر احترام به کشور دوست خود هند در آنجا حضور یافتیم.

وی در پایان گفت: ناوگروه چهلم ما هم اکنون در خلیج عدن و باب المندب مشغول انجام گشت و برقراری امنیت است.