مرال های پردیسان خراسان شمالی چشم انتظار سرمایه گذاران

علی اصغر مطهری، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی  با بیان اینکه در محوطه پارک پردیسان بجنورد واقع در بوستان باباامان به عنوان یکی از مراکز نگهداری حیات وحش کشور محسوب می شود که در این پارک گوزن های مرال، قوچ و میش، کل و بز نگهداری می شوند و تا سال گذشته گوزن های زرد نیز نگهداری می شده اند.

مطهری تصریح کرد: محدود بودن محوطه این پارک همچنین کمبود اعتبارات برای تامین خوراک و داروهای این گونه های حیات وحش موجب شده است تا آنان در شرایط سختی زیست کنند.
 
وی یادآور شد: این شرایط موجب شد تا سال گذشته 14 راس گوزن زرد را از این پارک به مراکز نگهداری حیات وحش استان های البرز و قزوین منتقل کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه گوزن های مرال در زیستگاه های صخره ای زندگی نمی کنند، عنوان کرد: پارک پردیسان زیستگاه مناسبی برای این گونه حیات وحش محسوب نمی شود.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: قوچ و میش ها و کل و بزهای محصور در این پارک نیز به وسعت زیستگاه نیاز دارند.
 
افزون بر این، وی کمبود اعتبارات را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: برای تامین خوراک، مکمل های غذایی، داروهای درمانی و جذب دام پزشک به منظور نگهداری از تمامی حیات وحش موجود در این پارک به اختصاص اعتبارات نیازمند هستیم.
 
مطهری در خاتمه با اعلام اینکه مدیریت و ادامه زیست حیات وحش این پارک به ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنان نیازمند است، عنوان کرد: درصورتیکه بخش خصوصی در این زمینه ورود کنند چاره ای جز انتقال این گونه ها به دیگر مراکز نگهداری حیات وحش سایر استان ها نخواهیم داشت.