سارق گالری زیورآلات در شهرستان بهار دستگیر شد

جمشید باقری اظهار داشت: صاحب گالری زیورآلات نقره در شهر بهار از سرقت 140 عدد انگشتر نقره از مغازه وی خبر داد که رسیدگی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اقدام تیم تحقیقاتی پلیس آگاهی و بررسی صحنه جرم مشخص شد که سارق با استفاده از خم کردن فنس‌های فلزی پوسیده مقابل ویترین مغازه اقدام به شکستن شیشه مغازه و برداشتن 140 انگشتر نقره، با ارزشی بیش از 150 میلیون ریال از ویترین مغازه کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهار بیان کرد: عدم بکارگیری از حفاظ مناسب در مقابل ویترین مغازه، عدم استفاده از شیشه‌های محکم و ضد سرقت، سستی و اهمال صاحب گالری در جمع کردن زیورآلات از روی ویترین و گذاشتن در گاو صندوق مغازه، نداشتن دزدگیر و دوربین مداربسته و سایر اقدامات پیشگیرانه، سابقه‌دار بودن سارق دستگیر شده و اعتیاد به مواد مخدر را می توان از علل تامه این سرقت بود که سارق را به سهولت در سرقت سوق داده است.

وی گفت: با جمع‌آوری آثار انگشت و سایر آثار بجای مانده از سارق در صحنه سرقت و تکیمل پرونده و بکارگیری شگردهای پلیسی در کمتر از یک هفته سارق 33 ساله در حین فروش انگشترهای سرقتی دستگیر شد.

باقری با بیان اینکه سارق با اعتراف به بزه ارتکابی پس از تکمیل پرونده و اعزام به مرجع قضائی روانه زندان شد، عنوان کرد: صاحبان اماکن تجاری و خصوصی باید از تجهیزات پیشگیرانه از سرقت بهره بگیرند و با سستی و اهمال کاری راه را برای سهولت سارق باز نگذارند.

وی افزود: همچنین صاحبان اصناف و حرفه‌های مختلف نیز در صورت مشاهده موارد و فروشندگان اموال مشکوک به سرقتی و بدون فاکتور باید سریعاً با تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی 110 یگان انتظامی را مطلع سازند.