"عواد باع أرضه" هشتکی است که بخش عمده ای از مردم مصر و فعالان رسانه‌های اجتماعی از طریق آن خشم و ناامیدی خود نسبت به فروش اراضی مصر به عربستان سعودی از سوی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور را ابراز می کنند.

خشم مصری‌ها در قالب جملات تمسخرآمیز و کنایه های مختلف نسبت به حاکمیت مصر در سایت‌های اجتماعی طی روزهای گذشته ادامه پیدا کرده و نشان دهنده محکومیت گسترده مردمی از اقدام السیی در چشم‌پوشی از دو جزیره تیران  و الصنافیر و واگذار کردن آن به عربستان سعودی است.

من خودم را رئیس‌جمهور قرار می‌دهم و به خداوند قسم می‌خورم که به قانون اساسی خودم احترام بگذارم و منافع خودم را به صورت کامل حفظ می‌کنم و استقلال کشور و سلامت اراضی آن را تأمین می‌کنم و به هر کسی که از من جزیره بخواهد، او را راضی می‌کنم.   

شیخ طحنون بن زاید در رأس هیئتی اماراتی وارد قاهره شده است، آیا وی خواستار حاکمیت منطقه شیخ زاید خواهد شد؟

من یک زن مصری هستم و فروش و تجزیه کشورم را رد می‌کنم، السیسی نماینده ما نیست و تمامی توافق‌نامه‌های او باطل  است.

در اینجا رود نیل واگذار شد...  در اینجا چاه‌های نفت و گاز واگذار شد....  و در اینجا دو جزیره مصری واگذار شد.

 

ای کسانی که در مرزها هستید، سریع برگردید، دولت ها پس از آل سعود خواهند آمد.

دین برای خدا است و وطن برای ارتش و رود نیل برای اتیوپی. جزایر مصر برای عربستان است و گازآن برای اسرائیل و زندان برای کسی که از این موضوع خوشش نمی‌آید.

جزایری که برای آن جان بسیاری از مصری‌ها در جنگی سخت و طاقت‌فرسا از دست رفت، با یک لغزش قلم فروخته شد. این یک ننگ است.

رئیس‌جمهور فرانسه به مصر می‌آید، به نظر می‌رسد که المنصوره را می خواهد.

حراج اهرام مصر:

 

همچنین کاربران سایت‌های اجتماعی بین دوران عبدالفتاح السیسی و جمال عبدالناصر رئیس‌جمهور فقید مصر مقایسه کرده و به صورت گسترده ویدئویی را منتشر کردند که در آن از مالکیت مصر بر دو جزیره تیران و الصنافیر سخن گفته و اهمیت استراتژیک این جزایر برای مصر را تشریح کرده است.