جزئیات برگزاری اعتکاف دانش‌آموزان تهرانی

محمدرضا مهدلو رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران در خصوص اعتکاف دانش‌آموزی، اظهار داشت: سه، چهار سالی بود که اعتکاف دانش‌آموزی به جهت تلاقی ایام‌البیض با زمان امتحانات دانش‌آموزان در ماه رمضان برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: امسال به جهت اینکه ایام اعتکاف قبل از برگزاری امتحانات خرداد دانش‌آموزان است، اعتکاف دانش‌آموزی در ماه رجب برگزار می‌شود و در ایام‌البیض از چهارشنبه اول اردیبهشت هم‌زمان با اقامه نماز مغرب و عشاء، دانش‌آموزان در مساجد تعیین شده حضور پیدا می‌کنند و مصادف با 13، 14 و 15 ماه رجب، مراسم اعتکاف را برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی شهر تهران گفت:  2 مسجد ویژه دانش‌آموزان دختر و 2 مسجد ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم اختصاص دارد که در حدود 800 دانش‌آموز برای انجام اعتکاف در آن حضور پیدا می‌کنند، اما فقط حضور دانش‌آموزان اختصاص به این چهار مسجد در تهران ندارد بلکه دانش‌آموزان نیز همراه با دیگر اقشار مختلف جامعه در بیش از 500 مسجد در استان تهران در اعتکاف حضور پیدا می‌کنند.

مهدلو خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 4 هزار دانش‌آموز در شهر تهران در اعتکاف شرکت کردند و امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم همین تعداد از دانش‌آموزان در این مراسم معنوی شرکت کنند.