27 قهوه‌خانه فعال در تاکستان تعطیل شد

فرزین افروز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به اجرای طرح جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی اظهار کرد: یکی از مواد دخانی که خطرات زیادی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد، قلیان است.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند کشیدن قلیان بهتر از سیگار کشیدن است حال آنکه بررسی‌های علمی دانشمندان و محققان نشان می‌دهد که استعمال هر دو این مواد دخانی مشکل دارد و مصرف قلیان به مراتب آسیب بیشتری دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان اضافه کرد: درباره عرضه قلیان در قهوه خانه‌ها با پیگیری‌هایی که از طریق ناجا و دانشگاه علوم پزشکی انجام شده، برای جلوگیری از عرضه قلیان اقدام شده است.

وی عنوان کرد: طرح جمع آوری عرضه قلیان با موفقیت در قزوین اجرا شد و در حال حاضر نیز مدتی است که این طرح را در تاکستان به اجرا درآورده‌ایم.

افروز اعلام کرد: تاکنون 27 قهوه خانه فعال را تعطیل کرده‌ایم و قطع یقین این طرح را با جدیت ادامه می‌دهیم و قرار نیست برای پیشگیری و حفظ سلامت مردم کوتاه بیاییم.

وی تصریح کرد: در خصوص جمع آوری عرضه قلیان باید این نکته مهم را نیز متذکر شویم که اقدام دستگاه قضایی نه تنها بر سلامت جسمی جوانان تأثیر دارد بلکه در سلامت فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز موثر است چراکه حرکت‌هایی مشاهده می‌شد که گویا حاشیه استعمال قلیان با برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی همراه شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان یادآورشد: امید است خانواده‌ها نیز در خصوص رفتارهای جوانان خود دقت لازم را داشته باشند و البته لازم است این دقت نظر با حفظ عزت نفس جوانان باشد چراکه آینده کشور به دست جوانان امروز اداره می‌شود.