در این شهر همه چیز برای مردن مهیا نیست!

یکی از مهمترین و شاید واجب ترین مراکز در هر شهر و شهرستان ، سردخانه نگهداری اجساد و غسالخانه است که متأسفانه در شهرستان رودبار بدان توجهی نشده و مردم این شهرستان برای غسل و نگهداری اجساد باید به شهرستانهای اطراف بروند.

نبود سردخانه و تبدیل شدن غسالخانه به مردارخانه حیوانات از مشکلاتی است که مردم شهرستان ۱۲۰هزار نفری رودبار از آن انتقاد دارند.

امروزه وجود سردخانه و غسالخانه یکی از ابتدایی‌ترین امکانات هر شهر است و از همه مهم‌تر دسترسی آسان همه مردم برای قراردادن اجساد عزیزان خود در سردخانه و غسل آن در غسالخانه کار چندان سختی نیست ولی متأسفانه درشهر ستان رودبار جنوب این دو مهم به یک تراژدی تبدیل شده است.

از نبود سردخانه اموات تا تبدیل شدن غسالخانه به مردارخانه حیوانات!

از سالیان گذشته تا به امروز مردم شهر رودبارجنوب مردگان خود را در شهرستانهای اطراف یا در خانه غسل می‌دهند و پس از بجا آوردن عزا و شیونی محلی در خانه، میت را روانه‌ی منزل ابدی می‌کنند.

بیش از ده سال پیش در این شهر یک غسالخانه ساخته شد ولی هیچ گاه افتتاح نشد و متأسفانه تنها غسالخانه شهر ما در سایه ی بی خیالی مسئولان به مردارخانه حیوانات تبدیل شده است.

SAM_0195-300x225

با مشاهده اجساد حیوانات در تنها غسالخانه شهر رودبار، گویا قرار است اجساد حیوانات در این محل غسل داده شوند!!!و جای تأمل است که چرا تاکنون مسئولان پاسخگوی مطالبات مردمی در این زمینه نبوده اند؟!

یکی از شهروندان با ابراز گلایه مندی از وضعیت موجود در این  شهرستان به خبرنگار رودبار ماگفت: مردم به ناچار به دلیل اینکه نه سردخانه در این شهرستان است که اموات را نگهداری کنند ونه غسالخانه ای که آن را غسل دهند به همین دلیل آنها بادرست کردن کپری سیارکه ازچوب درختان خرما درست می شود مردگان خود رادرآن غسل می دهند که متأسفانه این کار بر روی کودکان تأثیر مخربی دارد.

SAM_0210-300x200

وی افزود: نگه داشتن جسد میت  وغسل آن در خانه، به شدت غیر بهداشتی است و می تواند موجب انتشار میکروبهای مختلف شود.

مردم برای غسل دادن اموات، فاصله ۶۰ یا ۸۸کیلومتری را باید طی کنند

محمدی شهروند رودباری نبود غسالخانه را یک مشکل جدی در شهرستان دانست و افزود: در خور شأن دومین شهر پرجمعیت جنوب استان کرمان نیست که مردم آن برای غسل اموات خود مسافت ۶۰کیلومتری تا شهرستان کهنوج یا مسافت۸۸کیلومتری تا جیرفت را رابپیمایند و مردگان خود را به شهرهای اطراف ببرند.

به نظر می رسد عدم وجود غسالخانه در شهرستان رودبارجنوب مشکلات بسیاری برای شهروندان به وجود آورده است و می طلبد که مسئولان بیش از پیش به خواسته ها و نیازهای مردم توجه کنند و پاسخگوی مطالبات به حقشان باشند،رودبارما بی صبرانه منتظر پاسخ مسئولان به مردم می ماند.