مصاف استقلال با گربه ها

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در حالی از روز جمعه آغاز خواهد شد که این دیدارها تحت تاثیر درگذشت مهرداد اولادی بازیکن پیشین پرسپولیس، استقلال و ملوان انزلی برگزار می‌شود.

گسترش فولاد - استقلال خوزستان

روی کاغذ، گسترش فولاد برای کسب سهمیه شانس دارد اما با توجه به اوج گرفتن تیم‌های تراکتورسازی تبریز و نفت‌تهران، گرفتن سهمیه برای شاگردان فراز کمالوند سخت خواهد بود. با این وجود، گسترش فولاد به لطف نتایج هفته‌های گذشته، خودش را خوب بالا کشیده و با 37 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته‌ است. شاگردان کمالوند برای اینکه رتبه تک رقمی خود را حفظ کنند باید تیم مدعی استقلال خوزستان را شکست دهند. استقلال خوزستان پس از تساوی مقابل نفت‌تهران، صدرنشینی را به پرسپولیس داد. شاگردان ویسی که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر می‌‌گذارند تنها چهار هفته برای رقابت در کورس قهرمانی فرصت دارند. شاگردان ویسی باید در همه دیدارهای خود با اندیشه برد به میدان بروند تا بلکه با لغزش پرسپولیس به صدر جدول برسند. استقلال خوزستان با 47 امتیاز در جایگاه دوم ایستاده است و نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس محسوب می‌شود.

ملوان انزلی - سایپا

سخت‌ترین، مهم‌ترین و تراژیک‌ترین بازی ملوان مقابل سایپا خواهد بود. ملوان که این روزها با شکست‌های متوالی در منطقه خطر سقوط قرار گرفته است، چاره‌ای غیر از پیروزی مقابل سایپا ندارد. از طرفی درگذشت مهرداد اولادی مهاجم ملوان، اعضای این تیم را در شوک بزرگی فرو برد. بازیکنان  این تیم روز گذشته (سه‌شنبه) در رختکن اشک ریخته و نتوانستند تمرین کنند. ملوانی‌ها برای اینکه تنها نماینده استان گیلان را در لیگ نگه دارند باید همه توان خود را برای شکست سایپا به کار ببرند. در سوی دیگر، شاگردان مجید جلالی یکی از ناامیدهای لیگ برتر هستند. سایپا امید زیادی داشت تا در این فصل با داشتن ستاره‌هایی چون آندرانیک تیموریان، غلامرضا رضایی و رضا نورزوی نتایج خوبی بگیرد اما اکنون با 37 امتیاز و قرار گرفتن در رده نهم شانس کسب سهمیه آسیا را از نیز از دست رفته می‌بیند. باید دید که در چهار دیدار باقی مانده چه سرنوشتی در انتظار شاگردان جلالی خواهد بود.

راه‌آهن - پدیده

ثانیه شمار راه‌آهن برای بقا در لیگ برتر به راه افتاده است. این تیم به امید اینکه بتواند نتیجه بگیرد، توپالیدیس یونانی را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت اما تغییری در این تیم ایجاد نشد. راه‌آهن از همین هفته باید به دنبال پیروزی باشد، چرا که دو امتیاز با سیاه‌جامگان فاصله دارد و برای اینکه به مانند فصل قبل کارش به هفته پایانی نکشد، نیاز به برتری در این دیدار دارد. پدیده خراسان یکی از تیم‌هایی است که نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب کرده و با 36 امتیاز در رده دهم قرار گرفته است. شاگردان مهاجری به دنبال این هستند تا با گرفتن نتایج خوب در هفته‌های پایانی رتبه خودشان را تک رقمی کنند.

استقلال اهواز - پرسپولیس

پرسپولیس به لطف برتری خاطره‌انگیز مقابل استقلال در دربی 82، روزگار خوشی را در صدر جدول می‌گذراند اما سکان‌دار این تیم یعنی برانکو ایوانکوویچ نگران بازی با تیم انتهای جدول است. شاگردان برانکو برای رسیدن به قهرمانی لیگ پس از 8 سال تنها چهار هفته فرصت دارند. سرمربی کروات پرسپولیس بارها به شاگردانش تاکید کرده که دربی را فراموش کرده و به فکر سه امتیاز دیدار با استقلال اهواز باشند. برانکو این دیدار را برای شاگردانش خطرناک‌ترین بازی توصیف کرد. برانکو که با سیستم 2-4-4 توانسته نتایج خوبی بگیرد و حتی با خلع سلاح استقلال در دربی 4 گل به این بزند، این بار چهار لوزی دیگر برای قهرمانی در پیش دارد. پرسپولیس، در این دیدار ستاره خودش یعنی مهدی طارمی را در اختیار ندارد و باید بدون آقای گل لیگ به مصاف تیمی برود که هفته گذشته هم‌نامش را شکست داده بود.

با وجود اینکه استقلال اهواز دیگر شانسی برای بقا در لیگ ندارد اما سیاوش بختیاری‌زاده سرمربی این تیم در اظهارنظر جالب گفته که این دیدار را برای پرسپولیسی‌ها جهنم خواهند کرد. بازی با پرسپولیس برای شاگردان بختیاری‌زاده تنها این انگیزه را خواهد داشت که بتوانند شایستگی‌های خودشان را ثابت کنند.

استقلال - فولاد خوزستان

آسمان این روزهای استقلال ابری است. این تیم پس از هفته‌ها صدرنشینی با شکست سنگین مقابل پرسپولیس هم مورد انتقاد شدید هوادارانش قرار گرفت و هم صدر جدول را از دست داد. استقلالی‌ها علاوه بر این دو موضوع با شعارهای تند هواداران و لیدرهای تیم‌شان روبرو شده‌اند. شاگردان پرویز مظلومی تنها التیامی که می‌توانند برای شکست دربی به کار ببرند، قهرمانی لیگ است. با وجود اینکه خیلی از کارشناسان پرسپولیس را قهرمان لیگ می‌دانند اما پرویز مظلومی اعتقاد دیگری دارد و برای تیمش شانس قهرمانی قائل است. برای اینکه لیگ پانزدهم برای استقلال کابوس‌وار تمام نشود، چاره‌ای جز پیروزی در چهار دیدار اخیر ندارند.

هر چقدر که استقلال شرایط روحی سختی دارد اما فولاد به لطف نتایج خوبش در نیم فصل دوم، نتایج نیم فصل نخست را جبران کرد. این تیم با برتری مقابل ملوان در هفته گذشته، خودش را از منطقه خطر دور کرد تا با روحیه بالا به مصاف استقلال برود. اسکوچیچ در کنفرانس پس از دیدار تیمش مقابل ملوان مدعی شد که ابتدای فصل به او به جای سگ‌های شکاری، گربه تحویل دادند اما این گربه‌ها اکنون به ببر تبدیل شده‌اند. باید دید که ببرهای فولاد می‌توانند از شرایط سخت استقلال استفاده کرده و در ورزشگاه آزادی به برتری برسند یا خیر.

برنامه بازی‌های هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه 95/2/3

گسترش فولاد - استقلال خوزستان، ساعت 17:30، ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد

ملوان انزلی - سایپا، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی انزلی

راه‌آهن - پدیده، ساعت 17:30، ورزشگاه شهدای شهر قدس

استقلال اهواز - پرسپولیس، ساعت 18:10، ورزشگاه غدیر اهواز

استقلال - فولاد خوزستان، ساعت 20:15، ورزشگاه آزادی

یکشنبه 95/2/5

نفت تهران - سپاهان، ساعت 17، ورزشگاه تختی

ذوب‌آهن - صبای قم، ساعت 17:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

سیاه جامگان -  تراکتورسازی، ساعت 17:30، ورزشگاه ثامن مشهد