در رزمایشی که از روز دوشنبه آغاز شده و تا هفته آینده ادامه خواهد یافت، صدها فروند هواپیما، تانک، زرهپوش و سرباز شرکت دارند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای هدف از این مانور را حفظ آمادگی وهوشیاری نیروهای این رژیم اعلام کرد.

ماجراجویی های رژیم صهیونیستی در حالی است که اخیرا کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو در بلندی های جولان برگزار شد. اقدامی که بسیاری از مجافل بین المللی و منطقه ای آن را محکوم کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست هفتگی کابینه خود که روز یکشنبه برای نخستین بار در بلندی های جولان برگزارشد اعلام کرد که اسرائیل هرگز از بلندی های جولان که تحت کنترل خود است عقب نشینی نخواهد کرد و جولان برای همیشه تحت حاکمیت ما قرار خواهد داشت.

اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می شود که رسانه های این رژیم از رعب و وحشت میان مقام های صهیونیست از بازگشت این بلندی ها به سوریه خبر داده بودند.

رسانه های صهیونیستی می گویند: نتانیاهو از این بیم دارد که درصورت دستیابی طرف های ذیربط به توافقنامه ای در باره آینده سوریه در مذاکرات صلحی که در ژنو جریان دارد، با فشارهای جامعه جهانی برای عقب نشینی از بلندی های جولان روبه رو شود.

در همین حال رئیس هیات مذاکره کننده دمشق در مذاکرات ژنو روز دوشنبه گفت: اشغال بلندی های جولان توسط رژیم صهیونیستی با اشغال سوریه از سوی گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره تفاوتی ندارد.

دولت سوریه از شورای امنیت خواسته است تا درخصوص اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محکومیت برگزاری جلسه کابینه اشغالگر قدس در جولان اشغالی وارد عمل شود.