پیگیری مشکلات و کاستی‌های دانش‌آموزان استثنایی در زابل

هوشنگ ناظری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زابل که  در محل فرمانداری این شهرستان  و با محوریت مشکلات دانش آموزان استثنایی برگزار شد اظهار داشت: آموزش و پرورش جزء ارکان اصلی نظام است و باید با تدبیر و برنامه ریزی به آن شاخص‌های مطلوب این بخش رسید.

فرماندار شهرستان ویژه زابل با بیان اینکه یکی از مباحث مهم آموزش و پرورش بحث دانش آموزان استثنایی است، افزود: نیازمند است که این دانش آموزان را با نگاه انسانی و عدالتخواهی بنگریم  و همانگونه که تلاش می‌کنیم امکانات مورد نیاز دانش آموزان عادی و سالم را فراهم کنیم، تلاش و همت گماریم تا امکانات و مایتحاج مورد نیاز دانش آموزان معلول و استثنایی در تمامی زمینه های اجتماعی، فرهنگی و تحصیلی فراهم شود.

وی بیان کرد:  کودکان استثنایی بدون اینکه نقشی در وضعیت  خود داشته باشند، کودکانی هستند که حق حیات دارند و ما هنوز نتوانسته‌ایم حداقل های مورد نیاز آنها در جامعه  را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان زابل ضرورت شناخت وداشتن برنامه را برای جامعه هدف مهم برشمرد و تصریح کرد: دستگاه های ذیربط باید به این مهم دست پیدا کنند که با شناخت و برنامه‌ریزی لازم می توانند برمشکلات فائق آیند.

وی تاکید کرد: از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان زابل خواستارم تا با تشکیل کارگروهی  و ارائه طرح و برنامه‌های مدون، با اقدام و عمل مشکلات و کاستی‌های پیش روی دانش‌آموزان استثنایی را به حداقل برسانند.