به گزارش افکار به نقل از برنا، لطف الله فروزنده معاون رییس جمهور و قائم مقام جمعیت ایثارگران در یازدهمین نشست سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بحثفتنه اظهار داشت: بعد از جریان فتنه روشن شد که استکبار جهانی چه برنامه هایی را برای ما طراحی کرده بود و این جنگ بین حق و باطل بود که ادامه پیدا کرد و البته همیشه حق پیروز است. البته این طبیعی است که دشمن این برنامه ریزی را داشته باشد که چه سیاستی را علیه ما دنبال کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آنها ۸ لایه را تعریف و ۸ ماه در کشور ما مشکل آفرینی کردند یادآور شد: آنها بنیادهای تحقیقاتی را طراحی کردند که اولین حرکت آنها تحریم بود و تحریم اصلی را آنها از اول انقلاب تا کنون بی نظیر بوده است. البته تحلیل آن ها هم این بود که این فشارها می تواند موثر باشد.

فروزنده خاطرنشان کرد: جریان فتنه هم این تحلیل را داشت که با اجرایی طرح هدفمند کردن یارانه ها نارضایتی مردم افزایش می یابد که به واسطه تحریم و هدفمند کردن یارانه ها آنها می توانند به اهداف خود برسند و امیدوار باشند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر تحریم برای ما یک فرصت شده و بسیاری از کشورها هم با ما در ارتباط هستند و زمینه خوبی هم برای سرمایه گذاری فراهم آمده است، البته سرمایه گذاری هایی هم در بخش اقتصادی انجام شده و حرکت به سوی خودکفایی در اقتصاد نیز آغاز شده که مسئله بنزین یکی از آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جریان استکبار سعی کرد از حضور و سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل ممانعت کند گفت: با این وجود ۱۵۹ کشور در زمان سخنرانی رییس جمهور کشورمان حضور داشتند و این سفر به فضل الهی علیرغم اینکه در سرزمینی بود که تمام امکانات در اختیار استکبار بود، اما نظام استکبار به چالش کشیده شد.

فروزنده در ادامه با بیان اینکه مسئله یازده سپتامبر استکبار را مستاصل کرده یادآور شد: این مسئله تا آنجا آنها را مستاصل کرده که اوباما با شبکه بی بی سی فارسی در این باره صحبت می کند.
قائم مقام جمعیت ایثارگران ادامه داد: آنها وقتی که از سفر رییس جمهور به لبنان خبردار شدند ما شاهد بودیم که چه فشارهایی را به کشور لبنان وارد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله هدفمند کردن یارانه ها و اهمیت آن گفت: هدف از هدفمند کردن آن است که یارانه ها به دهک های مشخص داده شود و همچنین مدیریت در مصرف هدف اصلی دیگر است و با توجه به اینکه ما امروز با اصراف انرژی در کشور روبرو هستیم و رهبر معظم انقلاب هم یک سال را با نام سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کردند و تاکید داشتند که باید این الگو تا ۱۰ سال ادامه پیدا کند، مسئله اصلاح الگوی مصرف بسیار حائز اهمیت است.

فروزنده بهره وری را هدف دیگر هدفمند کردن یارانه ها دانست و گفت: در بخش صنعت چشم انداز هم مقام معظم رهبری ۵ بار بر روی این مسئله تاکید کردند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران با تاکید بر اینکه هدفمند کردن باعثمدیریت مصرف خانه وار و صنعت و همچنین بالابردن بهره وری می شود تصریح کرد: بر روی این لایحه کار سنگین کارشناسی انجام شد و اقدامات جدی هم روی آن صورت گرفت و ما هر هفته حداقل سه جلسه با رییس جمهور گفت و گو داشتیم و الان هم ۴۶ بسته اجرایی را دولت تهیه کرده که هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کند.

وی افزود: اولین گام این بود که اطلاعات خانوارها را جمع آوری کنیم و ۷ دهک شناسایی شود و همچنین بستر پرداخت به صورت الکترونیکی فراهم شود.

فروزنده اظهار داشت: مهمترین مسئله در اجرایی کردن این قانون آرامشی است که باید به مردم داده شود زیرا در حال حاضر ۲۳۰ سایت داخلی و خارجی علیه قانون هدفمند کردن یارانه ها فعالیت می کنند.

به گفته قائم مقام جمعیت ایثارگران هدفمند کردن یارانه ها تکلیف دولت خاتمی و هاشمی هم بوده که این دولت ها آن را اجرا نکردند خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم این تکلیف را اجرا کرد و برکات آنرا هم می بینیم و اگر بحثهدفمند کردن را پیگیری نمی کردیم با مشکلات زیادی مواجه می شدیم زیرا این مسئله تاثیر بسیار اساسی بر بخش های مختلف خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این قسمت اقعا مسئله روانی و فرهنگی مهم است و باید با مدیریت سریع کار را جلو ببریم زیرا یک فضای شدید روانی وجود دارد که می خواهند مردم را نگران کنند اما باید همه بسیج شویم و مسئله اصلاح مصرف، بهره وری بیشتر و کاهش اختلاف طبقاتی را با هدفمند کردن یارانه ها فراهم آوریم.

فروزنده با بیان اینکه در مقوله برق، گاز و حامل های انرژی ما سیاست های تبعیضی و ترجیحی را داریم یادآور شد: یعنی برای خانوارها سقفی را قرار می دهند که هر چه مصرف بالاتر رود پرداخت بیشتر می شود و اینجاست که یک مدیریت مصرف اتفاق می افتد.

قائم مقام جمعیت ایثارگران درباره آزاد شدن قیمت ها مطابق تبلیغات رسانه های خارجی گفت: در حال حاضر وضعیت نرخ تورم ما ۸/۹ درصد است که این بدان معناست که نقدینگی ما جهت گیری به سمت بحثسرمایه گذاری و دو نوع تورم را برای اقتصاد قائل هستند که یکی از آن ناشی از قیمت حامل های انرژی و بخش دیگر آن تورمی است که گفته می شود قیمت ها یکباره بالا می رود که باید گفت برای جبران تورم ناشی از حامل های انرژی ما یک پرداخت نقدی را داریم که به خانواده ها داده می شود و بخشی را هم باید مدیریت مصرف کنند که در این صورت چه بسا افراد می توانند اضافه بر آن مبلغی را برای خود داشته باشند و قرار است که حداقل ۲ماه پول ها در حساب بماند و حامل های انرژی هم با گزینه های مختلف انجام شود و مجلس تدبیرش این بود که این مسئله در یک فرایند تدریجی انجام شود.

وی افزود: برخی می خواهند این طرح را از بین ببرند که در آن زمان از اصل غافلگیری استفاده می کنیم چون مطمئنا آنچه مد نظر دولت است آن است که فشار بر مردم بویژه این ۷ دهک وارد نشود و سعی شده سیاست تدریج و تدبیر مورد توجه قرار گیرد و سعی شده که مردم هزینه اضافه را متحمل نشوند و تورم هم با پولی که به آنها داده می شود جبران خواهد شد.

فروزنده در پاسخ به سوالی درباره مالیات بر ارزش افزوده و اعتصاب طلافروشان در هفته های اخیر گفت: ارزش افزوده از بهترین قوانین ماست و اساس آن هم شفاف سازی است که مشخص شود قیمت تمام شده چقدر است و در این صورت مصرف کنندگان قیمت واقعی را می فهمند که چقدر است و در این فرایند مشخص می شودکه هر فعالیتی باید چقدر مالیات بدهد و در تمام دنیا هم چنین است که حداقل ۳۰ درصد دولت از طریق ما لیات تامین می کند اما در کشور ما این مبلغ تنها ۸ درصد است.
قائم مقام جمعیت ایثارگران همچنین در پاسخ به سوالی در مورد خروج کارمندان از تهران و بحثدورکاری اظهار داشت: امسال سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره نظام اداری ابلاغ شد که ۲۶ سیاست در ۶ محور دسته بندی شده که ۲ محور مورد تاکید ایشان مسئله تمرکززدایی و استفاده از استعدادهای سراسر کشور با رویکرد عدالت محوری و توسعه دولت الکترونیک است.

وی افزود: قانون خدمات کشوری هم قانون خوبی برای تحول اداری بود که لازم بود تغییرات اساسی در این حوزه اتفاق افتد.

فروزنده در ادامه با بیان اینکه بحثانتقال از تهران جدی است و ما به هر کارمند داوطلب امکانات لازم را می دهیم گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار نفر داوطلب برای خروج از تهران را داریم که این تعداد به غیر از کارمندان آموزش و پرورش است که این آمار هم آمار زیادی را تشکیل می دهند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران در خصوص مسئله دورکاری خاطرنشان کرد: با توجه اینکه اکثرکارهای کارشناسی از جمله حسابداری، کارآفرینی از طریق الکترونیکی می شود نظارت کرد باید در این زمینه فرهنگ سازی شود چون این مسئله می تواند باعثاستحکام خانواده هم بشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قیمت مسکن اظهار داشت: مسکن مهر که در حال حاضر ۴۰۰ هزار واحد آن افتتاح شد بحران بازار مسکن را شکست که البته تا وقتی که در بحثمسکن موضوع سرمایه گذاری مطرح باشد نه مصرف، ما دچار این گرفتاری و تورم قیمت مسکن هستیم و راهی جز بالا بردن عرضه نداریم.

فروزنده درباره بالا بودن اجاره بهای مسکن گفت: اجاره بها تابع مصرف نیست و این مسئله دیگری است که هنوز به نتیجه مشخصی در این باره نرسیده ایم.

قائم مقام جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال دیگری درباره آرایش جریان اصولگرایی اظهار داشت: کسانی که می خواهند در نظام جمهوری اسلامی، در انتخابات رقابت کنند نباید رقابت شان برسر اصول باشند بلکه باید معتقد به نظام باشند و تنها روی روشها با هم رقابت کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راهی جز وحدت اصولگرایان و کنار هم قرار گرفتن سه طیف اصولگرا وجود ندارد گفت: اگر قرار باشد رقابت بر سر روش ها باشد جای نگرانی نیست چون به اصول حمله نمی شود.

فروزنده در پایان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وقف دانشگاه آزاد گفت: مطابق نظر کارشناسی انجام شده این مسئله خلاف است و امکان پذیر نیست که وقف انجام شود.