طرح احداث سد آب در روستای طاشکوئیه بر زمین مانده است

عبادالله شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد با بیان این مطلب که ایجاد زیرساخت‌های ذخیره آب نقش مهمی در تامین آب سفره‌های زیرزمینی دارد، اظهار داشت: رونق بخش کشاورزی با تامین منابع آب می‌تواند شکوفا شود و با مهار سیلاب فصلی و ایجاد سد می‌توان سفره‌های آب زیرزمینی را تقویت کرد و گام مهمی در راستای توسعه بخش کشاورزی برداشت.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی بخش کشاورزی این منطقه پرداخت و افزود: اراضی مستعد و حاصل‌خیزی در این منطقه وجود دارد، بیش از 2 هزار هکتار از زمین‌های روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد زراعی و باغی هستند و در این راستا سالانه بالغ بر 5 هزار تن گندم برداشت می‌شود این مهم باید در چشم اندازهای توسعه استان دیده شود و مسئولیان امر بایستی اهمیت ویژه‌ای به این منطقه قائل شوند.

رئیس شورای اسلامی روستای طاشکوئیه حاجی‌آباد همچنین به تولید سطح زیرکشت صیفی‌جات در این منطقه اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از یک‌هزار تن صیفی‌جات از زمین‌های کشاورزی این منطقه برداشت می‌شود.

این مسئول به مشکلات عدم احداث سد روستای طاشکوئیه پرداخت و این سازه را عامل ذخیره آب دانست و ادامه داد: احداث و بهره‌برداری از سد در این روستا می‌تواند کمک شایانی به توسعه بخش کشاورزی کند اما قریب به 4 سال از وعده‌های مسئولان آبخیزداری استان برای احداث سد می‌گذرد و تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملیاتی صورت نگرفته و محقق نشده است.

شهبازی به اقدامات شورای اسلامی روستای طاشکوئیه در راستای احداث سد اشاره کرد و گفت: نقشه‌برداری و مطالعه  این طرح طی 4 سال گذشته از سوی اداره آبخیزداری هرمزگان انجام شد ولی با پیگیری‌های مکرری که به عمل آمده، کمبود اعتبارات از دلائل عدم اجرای این طرح در حاجی‌آباد اعلام شد و امروز کشاورزان نیازمند اقدام و عمل مسئولین استانی هستند.

وی احداث طرح‌های آبخیزداری را راهکاری مناسب برای جلوگیری از هدررفت آب‌های سطحی رودخانه‌های دائمی و بارندگی عنوان کرد و عدم آسفالت جاده بین مزارع و فرسودگی منبع آب شرب را از دیگر مشکلات روستای طاشکوئیه عنوان کرد.

روستای طاشکوئیه در 65 کیلومتری شهرستان حاجی‌آباد و در 250 کیلومتری مرکز استان هرمزگان و در مسیر جاده بندرعباس ـ داراب قرار گرفته است.