نبرد دو پرسپولیسی فردا در مستطیل سبز

سه دیدار پایانی هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال روز یکشنبه برگزار می‌شود. در این روز نماینده‌های آسیایی لیگ برتر به مصاف حریفان‌شان می‌روند.

ذوب آهن اصفهان- صبای قم؛ نبرد دو پرسپولیسی

تیم ذوب آهن در آسیا حسابی درخشید و با پیروزی پرگل مقابل النصر عربستان صعودش را به مرحله بعدی لیگ قهرمانان قطعی کرد. با این حال شاگردان گل‌محمدی که فینالیست جام حذفی هم هستند در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته‌اند. ذوب آهن در چهار هفته اخیر لیگ برتر دو باخت و دو تساوی داشته است. این تیم اگر بتواند از صبای قم سه امتیاز را بگیرد همچنان به کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر امیدوار می‌ماند اما مساوی یا باخت خانگی شانس شاگردان گل‌محمدی را در لیگ به حداقل می‌رساند. صبای قم اگر در این بازی پیروز شود شاید بتواند جانشین ذوب آهن در رده ششم جدول شود. نبرد تاکتیکی دو سرمربی اسبق پرسپولیس در نوع خود قابل توجه دیدنی است. یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بود که علی دایی جانشین او شد. هرچند دایی هم بعدها خودش از این تیم به روشی عجیب جای خود را به حمید درخشان داد. بازیکنان ذوب آهن اگر مثل دیدار با حریف عربستانی انگیزه داشته باشند بعید است در اصفهان امتیاز از دست بدهند.

سیاه جامگان- تراکتورسازی تبریز؛ برد راحت شاگردان قلعه‌نویی؟

سیاه جامگان در 7 هفته اخیر سه مساوی و 4 شکست در کارنامه‌اش دارد و برای بقا کار سختی در پیش دارد. فرهاد کاظمی اگر بخواهد به قولش عمل کند و سیاه جامگان را در لیگ برتر نگه دارد باید سه امتیاز از تراکتورسازی آماده و سرحال بگیرد. تراکتورسازی که توانست الهلال عربستان را در قطر زمین‌گیر کند.

البته قلعه نویی از فشردگی مسابقات گلایه‌ دارد با این حال بعید است که زور تراکتورسازی به تیم چهاردهم جدول نرسد. تیم‌های انتهای جدول دوست دارند تراکتورسازی سه امتیاز بازی را بگیرد همان‌طوری‌که استقلال و سایر مدعیان در صدر جدول حامی تیم سیاه جامگان هستند.

نفت تهران- سپاهان؛ رونمایی از سپاهان بدون استیماچ

سپاهان ضعیف‌ترین نماینده ایران در آسیا بود تنها تیمی که مقابل حریف عربستانی‌اش شکست سنگینی را متحمل شد تا ایگور استیماچ سرمربی کروات از سمتش استعفا کند. علی زاغی‌نژاد به طور موقت مسئول فنی سپاهان شود. بعید است سپاهان بحران زده بتواند مقابل تیم نفت نتیجه بگیرد. البته شاگردان منصوریان هم از نظر مالی مشکلات فراوانی دارند. با این حال نفتی‌ها در 4 هفته اخیر لیگ برتر شکست نخورده‌اند و برای کسب سهمیه در لیگ قهرمانان شانس دارند. به نظر می‌رسد نفت می‌تواند در این بازی دوازدهمین برد این فصل خود را جشن بگیرد مگر اینکه سپاهان بعد از جدایی استیماچ واقعا متحول شده باشد.

برنامه مسابقات به شرح زیر است:

یکشنبه 5 اردیبهشت 95

نفت تهران- فولاد مبارکه سپاهان – ساعت 19:15- ورزشگاه تختی تهران

ذوب آهن- صبای قم- ساعت 17:15- ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

سیاه جامگان مشهد – تراکتورسازی تبریز- ساعت 17:30- ورزشگاه ثامن مشهد