مأموریت سفیر انگلیس برای دلجویی از دونالد ترامپ!

 روزنامه تایمز در گزارشی نوشت: بنابر اعلام یک مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس، به «کیم دوراچ،» سفیر این کشور در واشینگتن، گفته شده است که به مشاوران «دونالد ترامپ» نزدیک شود.

این روزنامه افزود: این دستور دفتر نخست‌وزیری انگلیس نشان می دهد که لندن از تبعات و آثار منفی اظهارات سال گذشته «دیوید کامرون» که سخنان جنجالی دونالد ترامپ در مورد مسلمانان را «احمقانه و تفرقه انگیز» خوانده بود نگران است.

دیوید کامرون سال گذشته در واکنش به اظهارات ترامپ در مجلس عوام انگلیس گفته بود: این سخنان تفرقه انگیز، احمقانه و نادرست است و اگر او به کشور ما بیاید همگی علیه وی متحد هستیم.»

به نوشته تایمز، انتظار می رود دوراچ که پیشتر مشاور امور امنیت ملی انگلیس بوده است در جریان سفر امروزش به لندن، نخست وزیر را از تلاش هایش در خصوص ترمیم روابط با ترامپ آگاه سازد.

در همین حال یک سخنگوی دولت انگلیس ضمن عادی خواندن ملاقات کامرون و سفیر انگلیس گفت: طبیعی است که هرچه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم و تکلیف نامزدها بیشتر مشخص می شود، باید اطمینان حاصل کنیم که با آنها رابطه خوبی داریم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه آیا نخست وزیر انگلیس همچنان سر حرف خود در خصوص «احمقانه و تفرقه انگیز» خواندن سخنان ترامپ است یا نه؟ گفت: حتما همینطور است.

با این حال «تولیپ صدیق،» یک نماینده مجلس انگلیس، ضمن انتقاد از تغییر موضع کامرون گفت: از آخرین باری که ترامپ خواستار منع ورود مسلمانان به آمریکا شد، هیچ اتفاقی رخ نداده است. این تغییر موضع کامرون نشان دهنده چهره اصلی اوست.

وی افزود: ما پیشتر افرادی را به خاطر اندیشه های افراطی از ورود به انگلیس منع کرده ایم. من دلیلی نمی بینم که چرا باید برای این میلیاردر استثنا قائل شویم.