سنگ بهانه بود تا پرسپولیسیها دیرتر به زمین بیایند

امین سلطانی ، درباره دیدار روز گذشته استقلال اهواز مقابل پرسپولیس اظهار داشت: تا پیش از زمانی که پرسپولیسی ها به گل برسند موقعیت خاصی نداشتند و توپ و میدان در اختیار بازیکنان ما بود. اما بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم با توجه به شرایط امتیازی که در جدول داریم و سن کم بازیکنان مان تیم از هم پاشید و پرسپولیس سوار بازی شد.

وی در ارتباط با حواشی بازی روز گذشته گفت: تاکنون بیش از صد بازی در این ورزشگاه برگزار شده اما هرگز چنین اتفاقاتی را شاهد نبوده ایم. حتی مربی پرسپولیس هم گفت که 25 سال پیش مشابه این حواشی در این ورزشگاه رخ داده و این نشان می دهد که سال های سال بود تختی اهواز میزبان شایسته ای برای تیم های دیگر به حساب می آمد.

سرپرست استقلال اهواز ادامه داد: البته نباید همه تقصیرات را به سمت تماشاگران استقلال اهواز نشانه رفت چراکه بخش زیادی از ورزشگاه در اختیار طرفداران پرسپولیس بود که آنها هم با پرتاب سنگ فضا را برای کار بازیکنان تیم ما دشوار کرده بودند. ضمن اینکه در ارتباط با اتفاقات رخ داده شاید اگر تعداد ماموران نیروی انتظامی و امنیتی بیشتر بود هرگز چنین اتفاقاتی رخ نمی داد.

سلطانی اضافه کرد: وقتی مسئولان برگزاری مسابقه به سازمان لیگ و باشگاه استقلال اهواز و پرسپولیس تضمین می دهند که هیچ اتفاقی رخ نمی دهد ما چه خطایی مرتکب شده ایم. باز هم می گویم اگر تعداد نیروهای امنیتی و یگان ویژه بین جمعیت بیشتر بود هرگز چنین اتفاقاتی رخ نمی داد. گرچه تیمی که از این بابت لطمه دید ما بودیم که سر بازیکن مان (ساکی) در دقایق پایانی شکست و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد تا با دو بخیه به شرایط اولیه برگردد.

وی در ارتباط با اتفاقات قبل از بازی گفت: ما در دیدارهای قبلی آمبولانس خصوصی کرایه می کردیم چون بعضا بخش فوریت های پزشکی استان در بازی هایی که میزبان بودیم آمبولانس در اختیارمان قرار نمی داد اما در جلسه هماهنگی قبل از بازی شورای تامین فوریت های پزشکی را مکلف کرد دو آمبولانس به ورزشگاه بیاید. علاوه بر این من دو دستگاه آمبولانس دیگر را هم خواستم تا در صورت غیبت احتمالی آمبولانس های فوریت پزشکی در جو ورزشگاه بدون آمبولانس نمانیم. درواقع همزمان چهار آمبولانس در استادیوم تختی مراقب اوضاع بودند.

سرپرست استقلال اهواز در این باره که مربی پرسپولیس گفته به نظر می رسد پرتاب سنگ و اتفاقات دیروز هماهنگ شده بود، توضیح داد: به هیچ عنوان با این موضوع موافق نیستم.هیچ کس دوست ندارد مهمان خود را دچار دردسر و آزار کند و باشگاه استقلال اهواز هم چنین خواسته ای نداشت. شاید تنها نقطه مثبت این اتفاق برای تیم پرسپولیس که به جای آغاز بازی در ساعت مقرر با نیم ساعت تاخیر سوت خورد. 

سلطانی تاکید کرد: بازی از همان دقیقه مقرر هم می شد برگزار شود اما به نظر می رسید پرسپولیسی ها پرتاب سنگ را بهانه کردند تا دیرتر به میدان بیایند و از گرمای هوای اهواز در امان باشند. 

وی در این باره که چرا اصرار بر برگزاری بازی در ورزشگاه تختی بوده گفت: آیا باشگاه پرسپولیس راضی می شود بازی خانگی اش را به درخواست ما در تختی یا دستگردی برگزار کند؟ تختی ورزشگاه اصلی استقلال اهواز است. اینکه امنیت و انضباط در آن به چه ترتیب اجرا شود وظیفه ما نیست. ما برای این ورزشگاه اجاره پرداخت می کنیم و می خواهیم بازی هایمان در این ورزشگاه برگزار شود. به همین خاطر اصرار می کردیم که در زمین خودمان بازی کنیم.

سرپرست استقلال اهواز در ارتباط با اتفاق عجیب دقایق پایانی که باعث شد تماشاگران به درون زمین وارد شوند گفت: ما هم متوجه نشدیم که چه اتفاقی روی سکوها رخ داد. فقط هواداران پرسپولیس را می دیدیم که وارد زمین شدند و البته کاری به بازیکنان نداشتند. تنها کاری که کردیم این بود که بازیکنان مان را از خطرات احتمالی در امان نگهداریم. هرچند که در همان لحظات با پرتاب سنگ سر ساکی شکست.