نیازمندان امسال بسته غذایی دریافت می‌کنند؟

توزیع بسته‌های امنیت غذایی در بین مددجویان دستگاه‌های حمایتی(کمیته امداد و سازمان بهزیستی) و نیازمندان از خرداد 93 کلید خورد.

این طرح با هدف مبارزه با فقر غذایی و رفع سوء تغذیه آغاز شد به طوری که در سال 93 ، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری طرح، در 4 مرحله آن را اجرا نمود.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آغاز طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی در سال 93 اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت رفاه به عنوان مجری این طرح معرفی شده است، این وزارتخانه متعهد به شناسایی خانواده‌های واجد شرایط را در این طرح گردیده است.

وی بیان کرد: این برنامه مطابق مصوبه هیأت دولت و به منظور حمایت غذایی از اقشار آسیب‌پذیر و برای مبارزه با فقر مطلق انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال 93، دولت برای انجام این طرح 2400 میلیارد تومان برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته تا آن دسته از افرادی که پروتئین و کالری مورد نیاز را در سر سفره‌هایشان ندارند بتوانند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بسته حمایت غذایی دولت با سبد کالای عمومی متفاوت است چون هدف دولت از توزیع بسته‌های حمایتی، مبارزه با فقر است که در سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری هم ذکر شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر مورد نظر دولت از سازمان‌های حمایتی شناسایی شده‌اند، گفت: در حال حاضر 7.5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مشمول دریافت اولین بسته حمایت غذایی هستند.

با شروع دوره بعدی طرح ، علی رغم اینکه به تعداد دریافت کنندگان بسته‌های امنیت غذایی افزوده شد اما تعداد اقلام کاهش پیدا کرد.

با آغاز سال 94 ، وزیر رفاه باز هم از ادامه طرح توزیع بسته‌های امنیت غذایی تأکید داشت و بارها اعلام کرد این طرح ادامه پیدا می‌کند اما طرح اشاره شده در سال 94 به گفته مسئولان وزارت رفاه فقط  یکبار انجام شد.

و اینک با شروع سال 95 ، هنوز مشخص نیست که امسال از سوی دولت عنایتی به نیازمندان و مددجویان دستگاه‌های حمایتی جهت دریافت بسته امنیت غذایی خواهد شد یا خیر ؟ موضوعی که هیچ یک از مسئولان وزارت رفاه حاضر به توضیح آن نیستند!