وقتی سر پرسپولیسی ها بریده شد

سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت سیدمهدی سیدعلی در بازی استقلال اهواز و پرسپولیس، گفت: مهمترین صحنه این بازی خطایی بود که در دقیقه 32 روی محسن بنگر رخ داد. این خطای پنالتی از چشم داور دور ماند و خطا آنقدر شدید بود که بنگر چند دقیقه بعد از مسابقه مجبور شد زمین را به خاطر مصدومیت ترک کند.

وی ادامه داد: پنالتی که برای پرسپولیس گرفته شد کاملا درست بود اگر چه خطا بیرون از محوطه رخ داد اما این خطا ادامه پیدا کرد و به داخل محوطه جریمه رسید.

غیاثی در مورد اتفاقات حاشیه‌ای مانند حمله تماشاگران به زمین در اواخر مسابقه و همچنین سنگ‌پرانی و تأخیر 30 دقیقه در شروع بازی گفت: در اواخر بازی که تماشاگران به زمین حمله‌ور شدند داور نباید بازیکنان را در وسط میدان جمع می‌کرد این کار بسیار خطرناک بود زیرا امکان دارد تماشاگری با چاقو به بازیکنان حمله کند. بنابراین داور باید بازیکنان را به داخل رختکن می‌فرستاد تا پس از بیرون رفتن تماشاگران بازی را ادامه می‌داد.

وی با اشاره به سنگ‌پرانی تماشاگران، گفت: وظیفه داور و کمک داور جمع کردن و نشان دادن سنگ‌ها نیست آنها فقط می‌توانند این مسائل را در گزارش خود ذکر کنند. در مورد تأخیر در آغاز مسابقه هم باید بگویم سازمان لیگ اعلام کرده که به شورای تأمین گفته بود که این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود و شورای تأمین اعلام کرده که امنیت ورزشگاه تختی را تأمین خواهد کرد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. حداقل باید نیرو به اندازه کافی برای این مسابقه به ورزشگاه می‌آمد تا آنها خودشان را به رخ تماشاگران بکشانند. باید خدا را شکر کنیم که اتفاق فاجعه‌باری رخ نداد. اگر نتیجه بازی برای تیم مقابل پرسپولیس اهمیت فراوانی داشت شاید اتفاقات بسیار بدی رقم می‌خورد.