اظهارات عجیب یک جراح/ پزشکان زیرمیزی نمی‌گیرند، مردم می‌دهند!

بهزاد رحمانی، در رابطه با دستمزدهای میلیونی جراحان و دریافت‌های غیرقانونی از سوی برخی از آ‌ن‌ها، گفت: زیرمیزی را هیچ جراحی نگرفته است چون این مردم بوده‌اند که این پول‌ها را داده‌اند و علت آن تنها بی‌اعتباری دفترچه‌های بیمه است.

وی ادامه داد: این مردم به بیمارستان‌های دولتی رفتند و خدمات خوبی نگرفته‌اند، در نتیجه دفترچه‌های بیمه خود را رها کرده و فرش زیر پای خود را فروختند و به دنبال جراحانی رفته‌اند که پول بیشتری را در قالب زیرمیزی می‌گیرد.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: اما اگر دفترچه‌های بیمه معتبر بود و در بیمارستان دولتی از آن به خوبی استقبال می‌شد دیگر بیماری حاضر به دادن زیرمیزی نبود در این صورت جراحان زیرمیزی بگیر نیز باید به دنبال بیمار بگردند.

رحمانی با اشاره به اینکه دریافت‌های غیرمتعارف معلول است نه علت، افزود: زیرمیزی معلول ناکارآمدی بیمه‌ها است اگر پوشش کافی بیمه‌ها داشتند هیچ ایرانی بالغ و باهوشی پول زیرمیزی نمی‌داد و جراح هم نمی‌توانست بگیرد.

وی تصریح کرد: باید به مردم این واقعیت‌ها را گفت که سرانه درمان پایین است و بیمه‌ها ناکارآمد هستند.بنابراین نباید صورت مساله را عوض کنیم و آدرس غلط به مردم بدهیم.

رئیس انجمن جراحان عمومی ایران گفت: قبول دارم که دستمزد جراحان نسبت به درآمد مردم بالا است اما راهش این نیست که به مردم بگوییم که چون درآمد آنها بالا است کاری کنیم که کم شود بلکه کار عاقلانه این است درآمد درمانی مردم افزایش یابد و این همان سرانه درمان است.

رحمانی با تاکید بر لزوم کارآمد شدن بیمه‌ها و افزایش سرانه درمان افزود: چرا به دنبال این هستیم که درآمد بالای پزشک و جراح را ببینیم این وضعیت در همه جای دنیا وجود دارد بلکه باید دولت دفترچه‌های بیمه را با اصلاح نگاهش به اولویت‌ها کارامد کرده و سرانه درمان را بیشتر کند.

وی در پاسخ به اینکه تاکنون دولت نتوانسته بیمه‌ها را کارآمد کند، گفت: شاید به این دلیل بوده که منفعت خیلی‌ها به خطر می‌افتد به همین دلیل تاکنون قدم جدی برداشته نشده است.