آمریکا با وقاحت از اموال ایران دزدی کرده است

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سرقت اموال ایران از سوی دولت آمریکا اظهار داشت:‌ کاری که آمریکا در مواجهه دیپلماتیک با تیم دیپلماسی و ملت ایران انجام می‌دهد حکایت رابطه کفار با پیامبر (ص) است که در سوره توبه خداوند درباره مشرکان می‌فرماید که آنها چگونه پیمان می‌بندند درحالی که اگر بر شما پیروز شوند، به تعهدات خود پایبند نخواهند بود و تلاش می‌کنند با زبان شما را خشنود سازند اما بدعهد هستند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه آمریکا از هر روزنه‌ای برای تحقیر ملت ایران و فشار بر جمهوری اسلامی در راستای نقض برجام استفاده کرده است، افزود: زبان آنها کسب اعتماد برای تیم مذاکره‌کننده بوده اما اقدام‌شان در راستای تضعیف ملت ایران است و ما در عمل مشاهده می‌کنیم که آمریکا نه تنها از تحریم کم نکرده حتی بر آن نیز افزوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آمریکا با وقاحت تمام و با حکم دادگاه از اموال ایران دزدی آشکار می‌کند و ما باید در قبال این مسئله واکنش نشان دهیم چرا که این اقدام دولت آمریکا نشانه سوء نیت و حقد و کینه آنهاست.

وی با اشاره به اظهارات جان کری و متهم کردن ایران به حمایت از تروریست به یادآوری صحبت‌های جرج بوش درباره ایران که کشورمان را محور شرارت خوانده بود پرداخت و گفت: ما باید در زبان دیپلماسی خود از زبان عزت، اقتدار و مقابله به مثل استفاده کنیم که قطعا این رویکرد یک دیپلماسی عزت‌مندانه است.

آیت‌الله کعبی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا از دیپلماسی برای تضعیف ملت ایران استفاده کرده اما دیپلمات‌های ما تنها تلاش می‌کنند که بگویند ما در مسئله برجام خوب پیش می‌رویم در حالیکه برجام سود و منفعت ملموسی برای ایران نداشته است.