به نقل از پایگاه اینترنتی « سانته مگزین Santé magazine »، نتایج یک همایش بین المللی در نیوزیلند با موضوع«کیوی و سلامت » نشان می دهد که این میوه فواید بسیاری برای دستگاه گوارش، سیستم ایمنی و سوخت و ساز بدن دارد.

دویست کارشناس از کشورهای مختلف که در این همایش بین المللی بی سابقه در تائورانگ نیوزیلند شرکت کرده بودند، فواید کیوی را برشمردند. خبرگزاری آناتولی به نقل از این سایت اینترنتی اعلام کرد حدود 30 درصد از مردم جهان از اختلالات گوارشی (سوء هاضمه، سندروم روده تحریک پذیر، یبوست و غیره) رنج می برند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که خوردن دو کیوی در روز موجب عملکرد بهتر روده ها می شود. این اثر به علت وجود اکتینیدین (آنزیمی طبیعی) در کیوی است که روند هضم غذا و پروتئین ها را بهبود می بخشد و به تخلیه معده کمک می کند.

تقویت ایمنی بدن

علاوه بر فواید این میوه بر سیستم گوارشی، کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. خوردن روزانه کیوی سطح ویتامین ث در خون و بدن را افزایش می دهد. ویتامین ث که باید از طریق تغذیه وارد بدن شود، برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. این ویتامین همچنین موجب جلوگیری از پیری زودرس می شود و به رفع خستگی و داشتن پوستی زیبا کمک می کند.

این سایت اینترنتی در پایان اعلام کرد از آنجا که کیوی حاوی پلی ساکاریدهای غیرقابل هضم، پلی فنول ها و اسیدهای چرب و آلی است، به تنظیم شاخص قند خون (گلیسمی) کمک می کند.