کاهش سن اعتیاد در سیستان و بلوچستان

بیژن بختیار صبح امروز در نخستین جلسه شورای فرعی هماهنگی موادمخدر اظهار داشت: معضل اعتیاد مربوط به یک کشور یا قوم خاصی نیست  بلکه چالش و مشکلی جهانی است از این رو لازم است همه دستگاهها در خصوص  پیشگیری از اعتیاد در جامعه همکاری نمایند.

فرماندار کنارک با اشاره به  سه حوزه پیشگیری، مبارزه و درمان مواد مخدر گفت: در بحث پیشگیری از اعتیاد انواع مواد مخدر اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، تبلیغی توسط دستگاه‎های مربوطه شامل بهزیستی، مرکز بهداشت، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش  ضروری است.

وی با اشاره به اینکه  متاسفانه سن اعتیاد در حال کاهش است و این یک زنگ خطر برای والدین است، افزود: سهل‌انگاری در تربیت و یا بدسرپرستی از عوامل اعتیاد کودکان در سیستان و بلوچستان است.

بختیار ادامه داد: در حوزه درمان نیز باید توسط بهزیستی و بهداشت و درمان گام‎های موثری برداشته شود و در حوزه مبارزه، رفتارهای بازدارندگی و مقابله‌ای دستگاه‎های مرتبط در کنار هم اثربخش خواهد بود.

فرماندار کنارک تصریح کرد: نیروی انتظامی، دریابانی، اطلاعات و دستگاه قضایی عوامل موثر در مبارزه با قاچاق و فروش و حتی مصرف مواد مخدر هستند که با همکاری‌ها و تلاش‌های انجام شده توسط این عوامل سال گذشته کشف حدود 1300 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.