طرح "شهاب" در مدارس استان زنجان اجرا می‌شود

وحید رشتچی با اشاره به کارگروه‌های تشکیل شده در بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: تاکنون کارگروه فرهنگ و هنر، مطالعات عمران شهری و توسعه مدیریت و تحول در ذیل شورای علمی بنیاد نخبگان استان زنجان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: به طور خلاصه وظیفه این کارگروه‌ها شناسایی و ایجاد ارتباط بین نخبگان و نهادهای مختلف استان به منظور حل مشکلات و اجرای طرحهای پژوهشی توسط آنان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان افزود: در واقع با فعال شدن این کارگروه‌ها حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود با هدف حل مشکلات می‌تواند به عمل آید.

وی در مورد اقدامات بنیاد نخبگان استان زنجان در راستای شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان با هدف ارتقا سطح علمی آنان ابراز کرد: طرح «شهاب» یا شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی از مقطع ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی طرحی است که با حمایت بنیاد ملی نخبگان در استان زنجان در حال اجرا است.

رشتچی خاطرنشان کرد: وظیفه این طرح شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان از مقطع چهارم دبستان و نهایتا هدایت آنها بر اساس استعدادهایی است که دارا است.

وی گفت: این طرح در واقع جایگزینی است بر مدارس استعدادهای درخشان که متکی بر جداسازی دانش‌آموزان مستعد و آموزش و پرورش آنها در محیطهای به اصطلاح گلخانه‌ای بوده است که به اعتقاد اکثر کارشناسان مشکلات عدیده‌ای را برای دانش‌آموزان و اولیای آنان و جامعه داشته است.