حضور ۱۳ هزار نفر در اعتکاف استان بوشهر

اعتکاف از برنامه‌های موفقی است که با محوریت مردم انجام می‌شود و فرصتی است تا انسان با پروردگار متعال خود خلوت کرده و به راز و نیاز با معبودش بپردازد.

حضور در مراسم معنوی اعتکاف این فرصت را ایجاد می‌کند که معتکفین با جدا شدن از دنیا و مشغله‌ها دنیوی به خود آیند و با خلوت و تفکر در خود و خدای خود و هستی و نعمت‌های الهی روح خود را صیقل دهند.

هر ساله شاهد برنامه‌ریزی و هماهنگی مناسبی برای برگزاری مراسم اعتکاف در نقاط مختلف کشور هستیم. در استان بوشهر نیز با توجه به اشتیاق بالای مردم استان برای حضور در برنامه‌های معنوی، شاهد برگزاری اعتکاف در نقاط مختلف استان هستیم.

مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در ۱۶۰ مسجد استان بوشهر برگزار شده بود که امسال ۱۸۳ مسجد برای مراسم اعتکاف آماده شد و معتکفین از روز پنجشنبه در مراسم اعتکاف حضور یافتند و تا غروب روز شنبه در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت.

حضور بیش از ۱۳ هزار نفر در اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره در مراسمات دینی و مذهبی حضوری گسترده و پرشور داشته‌اند و امسال نیز شاهد حضور گسترده مردم استان در برنامه اعتکاف هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی به برگزاری اعتکاف در ۱۸۳ مسجد استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر برای حضور در مراسم اعتکاف امسال ثبت‌نام کرده و در این مراسم حضور یافتند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد معتکفین استان بوشهر نسبت به اعتکاف سال قبل، گفت: حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف یکی از ویژگی‌های مهم اعتکاف در استان بوشهر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلفی به ویژه برنامه‌های قرانی در مراسم اعتکاف در استان بوشهر هستیم.

اعزام ۲۴۰ مبلغ و مبلغه به اعتکاف

جانشین رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر به تشریح برنامه‌های مختلف در مراسم اعتکاف استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: به منظور انجام برنامه‌های مناسب در ایان ایام ۲۴۰ مبغ و مبلغه به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی‌نیا با اشاره به پاسخگویی به سئوالات شرعی معتکفین در این مراسم، اضافه کرد: انجام مشاوره‌های دینی و مذهبی از دیگر برنامه اعتکاف است.

وی همچنین با برگزاری مراسمات دعا و قرائت قرآن کریم و نمازهای جماعت در مراسم اعتکاف اشاره کرد و ادامه داد: پذیرایی از معتکفان توسط هیئت امنا و رابطان در سحر و افطار نیز از دیگر برنامه‌های اعتکاف است.

جانشین رئیس ستاد اعتکاف استان بوشهر با تقدیر از همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران برگزاری اعتکاف در استان بوشهر، افزود: تلاش ما این بوده که با استفاده از همه ظرفیت‌ها و همکاری ستاد شئون فرهنگی استان شاهد برگزاری باکیفیت اعتکاف در استان باشیم.

برگزاری ۳۹۰ برنامه قرانی در اعتکاف

رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر  اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی یکی از اجزای جدانشدنی مراسم اعتکاف هستند و امسال نیز شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در این ایام بوده‌ایم.

عبدالحسین ناصری اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما در سال جرای اجرای طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» بود که در ۹۰ مسجد استان بوشهر برگزار شده و دارای بار معنوی بسیار بالایی است.

وی از اجرای ۳۹۰ برنامه متنوع قرآنی در مراسم اعتکاف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۴۵۰ مربی و مرتل قرآنی در اجرای طرح های قرآنی اعتکاف مشارکت دارند.

رئیس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به استفاده از ظرفیت خانه‌ها و موسسات قرآنی در ایام اعتکاف، افزود: ۴۰ محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی در برنامه‌های اعتکاف برگزار می‌شود.

استقبال گسترده مردم استان بوشهر از اعتکاف

هر چند استان بوشهر با جمعیت یک میلیون نفر از کم‌جمعیت‌ترین استان‌های کشور است ولی مقایسه تعداد معتکفین استان و مساجد برگزار کننده اعتکاف در استان بیانگر استقبال گسترده مردم استان بوشهر برای حضور در اعتکاف است.