۵ ایستگاه راه آهن تهران-مشهد به پله برقی تجهیز می شوند

محسن پورسیدآقایی صبح شنبه در بازدید از ایستگاه راه آهن سمنان در ناحیه شمالشرق(۱)، ضمن تقدیر از فعالیت های این مجموعه به ویژه در نامگذاری میادین ایستگاه های راه آهن به یاد شهدای شهرستان های استان، ابراز داشت: این اقدام فرهنگی می تواند در اشاعه یاد و خاطر شهدا موثر باشد.

وی افزود: مجوعه راه آهن و ناوگان حمل و نقل ریلی در دفاع مقدس خدمات شایان و شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که یاد و خاطر این شهدای بزرگوار همواره گرامی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پیشرفت پروژه های سالن مسافربری در سمنان، گفت: برای رفاه بیشتر مسافران و زائران مشهد الرضا (ع) باید بسیار تلاش کنیم تا ساخت پله برقی و آسانسور برای رفع مشکل سالمندان و نمازگزاران در پنج ایستگاه تشکیلاتی مسیر تهران- مشهد را تا پایان سالجاری به اتمام برسانیم.

پور سیدآقایی با اشاره به لزوم ارتقاء خدمات به مسافران و زائران حرم رضوی، ابراز داشت: راه آهن شمالشرق (۱) علاوه بر اینکه یکی از شلوغ ترین مسیرهای ناوگان ریلی کشور است، به واسطه خدمات رسانی به زائران امام هشتم(ع) از اهمیت ویژه ای برخودار است لذا نگاه مجموعه راه آهن به ارتقاء زیرساخت های این ناحیه نیز ویژه خواهد بود.

 

افزایش ۴۱۳ درصدی تناژ حمل و نقل ریلی در راه آهن شمالشرق(۱)

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شاخص تناژ حمل و نقل در این اداره کل افزایش چشم گیری را در آستانه سال ۹۵ داشته است، گفت: عملکرد همکاران ما در مقوله جابجایی به ویژه در سال ۹۴ بسیار مطلوب ارزیابی می شود که امیدواریم این مهم در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز افزایش یابد.

حمید درباغ عنبران بیان داشت: در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، پرسنل این اداره کل با تلاش شبانه روزی موفق به ثبت افزایش ۴۱۳ درصدی تناژ بار در بخش بارگیری و ۱۹۲ درصد افزایش تناژ محموله و کالا در بخش تخلیه بار نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ شدند.

وی افزود: در این مدت با هدف جابجایی حمل بار از جاده به ریل در مجموع ۴۴۴ واگن باری برای تخلیه و بارگیری در ایستگاه های تابعه این اداره کل واگذار شده که از این تعداد ۳۱۸ واگن بارگیری و محموله ۱۲۶ واگن تخلیه شده است.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) درباره عملکرد نوروزی این مجموعه نیز بیان داشت: در نوروز سال گذشته، ۶۲ واگن با تناژ سه هزار و ۵۴۷ تن توسط ناوگان این اداره کل بارگیری و ۴۶ واگن با وزن دو هزار و ۶۸۷ تن تخلیه شده اند حال آنکه در نوروز سال جاری، ۳۱۸ واکن با حجم ۱۹ هزار و ۴۰ تن بارگیری و ۱۲۶ واگن به وزن هفت هزار و ۸۳۹ تن تخلیه شده اند که این آمار از رشد چشم گیر قریب به ۴۱۳ درصدی حاکی است.