دربی که تمام شد، کری‌خوانی پرسپولیسی‌ها کلید خورد و یکی از آن پرسپولیسی‌ها که این کار را خیلی خوب بلد است، با دوستان استقلالی‌‌اش تماس گرفت و تا می‌توانست کری خواند. این ‌فرد، بهروز رهبری‌فرد بود!

 

* الان عدد 4 متعلق به پرسپولیس است یا استقلال؟

استقلالی‌ها اصلاً نباید به پرسپولیسی‌ها عدد 4 نشان می‌دادند. آنها نهایتاً باید این عدد را به حمید استیلی نشان می‌دادند که لطف زیادی به تیم‌شان داشت و چپ و راست شکست خورد! من فقط ماندم استقلالی‌ها الان باید چه عددی را به اسپانسرشان پیامک کنند! الان همه برنامه‌ها به ‌هم خورد، یک نفر ما را از این سردرگمی خارج کند.

* اما استقلالی‌ها هم باید نقشی در کری‌خوانی داشته باشند!

یک بار در یک دربی باختیم، مهدی هاشمی‌نسب حرف قشنگی زد. آن روز می‌گفت تیم بازنده در دربی باید یک هفته سکوت کند. استقلالی‌ها هم باید آرامش داشته باشند و این فشار را تحمل کنند چون یک بخشی از جامعه به صورت طبیعی خوشحال است. پرسپولیس سرتر بود، بهتر بازی کرد و بدون حرف و حدیث، برنده بازی بود.

* به نظرتان اشتباهات داوری در نتیجه این بازی تأثیری داشت؟

این همان مسئله‌ای است که گفتم. استقلالی‌ها نباید شلوغش کنند؛ بازی را باخته‌اند و البته باید بیشتر هم گل می‌خوردند. نمی‌خواهم کری بخوانم اما مطرح کردن مباحث داوری، بازی را لوث می‌کند. وقتی می‌توانید این بهانه‌ها را بیاورید که تیم‌‌تان حداقل مقابل حریف، بازی پایاپایی داشته باشد.

* پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود؟

تا الان خیلی خوب بودند، انگیزه داشتند، عالی کار کردند. اگر با همین فرمان جلو بروند، صددر‌صد قهرمان می‌شوند اما اگر قرار باشد وارد مسائل دیگری شوند، مثلاً مدام بگویند دیگر هیچ تیمی حریف‌مان نیست یا به استقلال 4 تا زدیم، بقیه را قورت می‌دهیم، کارشان برای قهرمانی سخت می‌شود. تازه کار تیم شروع شده و باید هر 4 بازی را با انگیزه پیروزی شروع کنند.

 

* برانکو را چطور دیدید؟

نظرم در مورد او تغییر نمی‌کند. از روز اولی که برانکو به پرسپولیس آمد، گفتم این مربی تیم را متحول می‌کند و دیدید که عملکردش هر روز بهتر می‌شود.

* فکر می‌کردید بازی با این نتیجه تمام شود؟

همه رفقایم شاهد هستند که با اطمینان می‌گفتم پرسپولیس با یک نتیجه عجیب و غریب، شاید با اختلاف 3 گل استقلال را می‌برد. به این تیم مطمئن بودم.

* و قبول دارید که این دربی از همه دربی‌های زمان شما جذاب‌تر بود؟

نه اصلاً! دربی زیبایی بود اما نه زیباتر از دربی‌های دهه 60 و 70. حساس بود اما نه حساس‌تر از دربی‌ای که ایمون زاید هت‌تریک کرد و جذاب بود اما نه به اندازه دربی 2-2 که هاشمی‌نسب به پرسپولیس گل زد. قشنگ بود اما حیف که مشت و لگد نداشت و در اوج درگیری‌ها، طرفین به هم فحش می‌دادند!

* الان استقلالی‌ها باید چه کار کنند؟

آنها هنوز هم مدعی قهرمانی هستند و اختلاف امتیازشان تا صدر جدول بسیار کم است. اگر بخواهند در غم و غصه باقی بمانند، دو جام را از دست می‌دهند. به آنها توصیه می‌کنم خیلی زود به لیگ برگردند چون لیگ با چند مدعی که پرسپولیس و استقلال درون آن باشد، جذاب‌تر می‌شود.

* فکر می‌کنید بهترین بازیکن دربی چه کسی بود؟

خیلی‌ها مهدی طارمی را به خاطر گل‌هایی که زد، بهترین بازیکن انتخاب کردند و تا حدود زیادی حق داشتند. مهدی درست شبیه فرشاد پیوس، بازیکنی است که وقتی توپ داشته باشد عملکرد فوق‌‌العاده‌ای خواهد داشت اما فرشاد احمدزاده بیشتر به چشم من آمد و بازیکن بهتری بود. در هر فضا و صحنه‌ای، این بازیکن را پیدا می‌کردیم و انصافاً عالی بود. هم در پرس و هم در طراحی حمله تیم عملکرد بی‌نظیری داشت. از استقلال هم روی امید ابراهیمی حساب ویژه‌ای باز می‌کردم اما این بازیکن بعد از گل دوم پرسپولیس به هم ریخت. به عقیده من، بهترین بازیکن استقلال فقط مهدی رحمتی بود.