۶۰درصد معتادان جمع آوری شده از سطح تهران شهرستانی هستند

مهدی چمران، با انتقاد از عدم هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و رهاسازی پیش از موعد معتادان از کمپ شفق تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده قرار بود معتادان  تا مدت ۶ ماه در کمپ شفق باقی بمانند و در امتداد مسیر بهبود به مجتمع های بهاران منتقل شوند، اما عدم هماهنگی ها در این مسیر خلل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از این اقدام مساله را بلافاصله دنبال کردیم، به برگزاری جلسات با ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: براساس برنامه ریزی ها قرار بود این معتادان پس از ورود به کمپ های ترک حفاظت شوند تا بار دیگر آلوده نشوند و سپس با فراگیری شغلی فرصت زندگی سالم دوباره به آنها داده شود اما با این بی هماهنگی این حلقه به طور کامل ایجاد نشده است.

چمران با یادآوری اینکه ۶۰ درصد معتادان جمع آوری شده از سطح تهران شهرستانی هستند، علت آلوده شدن این افراد به موادمخدر را عدم اشتغال این افراد در روستاها و شهرهایشان خواند و گفت: وقتی زیرساخت های اشتغال این افراد در روستاها فراهم نباشد، به راحتی سوار اتوبوس می شوند و به ترمینال می رسند و به پارک هایی مثل هرندی می روند. وقتی با نبود فرصت های شغلی در تهران نیز مواجه می شوند به سمت خرید و فروش موادمخدر می روند و در پایان نیز خودشان آلوده می شوند.

وی با هشدار به اینکه دو سال پیش شمار معتادان تهران ۲ هزار نفر بود و سال گذشته به ۴ هزار نفر رسید، افزود: مطمئن باشید با سیاست های غلط کنونی ستاد مبارزه با مواد مخدر سال آینده شمار معتادان تهرانی به بیش از ۶ هزار نفر می رسد.

چمران یادآوری کرد: اگر برای روستائیان شغل ایجاد نشود و سیاست های کلان کشور به مشاغل روستایی به درستی نپردازد، بی شک روستاها تخلیه می شوند و همه برای کار به شهرهای بزرگ می آیند که نتیجه ای ندارد جز انواع آسیب های اجتماعی، دستفروشی و اعتیاد.

رئیس شورای شهر تهران دستفروشی ها را بی هیچ تردیدی ماحصل بیکاری در روستاها دانست و خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، دادستانی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی تا زمانی که با یکدیگر همکاری نداشته باشند، تک به تک به هیچ نتیجه ای نمی رسند و نتیجه این ناهماهنگی ها تنها و تنها به ضرر شهر تهران و ساکنانش است.