افزایش قیمت ها همچنان در ایلام ادامه دارد

نرخ برخی میوجات و سبزیجات در بازار شهر ایلام اخیرا سیر صعودی به خود داشته است، سیری که با توجه به شرایط روز بازار نشان می دهد که این افزایش صعودی همچنان ادامه داشته باشد.

آخرین گزارش های دریافتی از سطح شهر ایلام حکایت از افزایش قیمت موز دارد به طوری که هر کیلو موز با قیمت های متفاوتی از 6500 تا 6800 تومان عرضه می گردد.

این در حالی بود که قیمت موز در روزهای گذشته 5500 تومان بود و قیمت این میوه در بازار ایلام با افزایش یک برابری مواجه بوده است.

علاوه بر این با توجه به پایان رسیدن فصل میوه پرتغال قیمت این محصول نیز در مراکز عرضه با قیمت های بسیار متفاوتی ارائه می گردد و در برخی از این مراکز قیمت هر کیلو پرتغال به هفت هزار تومان رسیده است.

البته اکثر قریب به اتفاق پرتغال های موجود خشک و بدون آب هستند و عرضه چنین میوه ای با توجه به وضعیت آن منطقی به نظر نمی رسد.

گرانی ها البته در روزهای گذشته یقیه سبزیجات را در ایلام نیز گرفته بود و قیمت گوجه فرنگی با افزایش سه برابری قیمت از 1500 تومان به 4500 تومان رسیده است.

با این وجود میوه های موز و پرتغال با گوجه فرنگی در حال رقابت در بازار گرانی هستند و همین نارضایتی مردم را در پی داشته است.

متأسفانه پیگیری ها برای پاسخگویی مسئولان ذیربط بی نتیجه مانده و همچنان تلاش های برای پاسخگویی در این زمینه ادامه دارد.

عدم رسیدگی و نظارت قوی بر بازار میوه که از اقلام مورد نیاز و ضروری مردم است سوالات فراوانی را در افکار عمومی پدید آورده است، بایستی تدابیر لازم برای کاهش قیمت این محصولات در نظر گرفته شود تا شرایط خرید برای مردم متناسب شود.