واکنش عضو کمیسیون امنیت به توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توقیف دو میلیارد دلار دارایی ایران از سوی دولت آمریکا، اظهار داشت: خوش‌بینی بیش از حد به آمریکا و اروپا باعث گستاخی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی شده‌ که به این شکل وقیحانه به اموال ملت ایران که متعلق به همه افراد جامعه است، تجاوز و دو میلیارد دلار دزدی می‌کنند.

وی ادامه داد: ظاهرا دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره‌کننده نمی‌خواهند از نقض مکرر برجام توسط آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عبرت بگیرند. باید محکم و قاطع با چنین رفتاری برخورد شود، چرا که اگر امروز در برابر این تجاوزها ایستادگی نشود ناامنی مالی در دنیا به وجود خواهد آمد و هر کشوری که احساس کند دارای قدرت است به اموال کشورمان تجاوز خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با ابراز اینکه بهانه قرار دادن حادثه لبنان در سال‌های گذشته نمی‌تواند بهانه قابل توجیهی برای برداشت اموال ایران باشد، تصریح کرد: هیچ سندی وجود ندارد که نشان بدهد در انفجار لبنان ایران دست داشته، ضمن اینکه بیان کردن این دلیل که حزب‌الله لبنان به ایران نزدیک بوده و هست نیز فاقد وجاهت قانونی است.

کوثری تاکید کرد: امیدواریم مسئولان دستگاه سیاست‌خارجی و شخص رئیس‌جمهور عینک خوش‌بینی را کنار بگذارند و با مشاهده واقعیات، اجازه ندهند حقوق ملت ایران ضایع شود.