اعضای بدن یک زن به پنج بیمار اهدا شد

دکتر عباس آذرهمایون گفت: پنج عضو بدن مرحومه شهناز عبدلی جورابی با رضایت خانواده اش به پنج بیمار زندگی دوباره بخشید.

وی اظهار کرد: شهناز عبدلی جورابی که فروردین امسال به دلیل سکته مغزی به بیمارستان امام حسین (ع) ملایر منتقل شده بود، به علت خونریزی مغزی به تهران اعزام شد.

آذرهمایون ادامه داد: پس از اینکه مرگ مغزی این بیمار تائید شد، با رضایت خانواده پیکر وی برای اهدای پنج عضو به بیماران دیگر به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد.

وی افزود: دو کلیه، کبد، قرنیه، پانکراس و استخوان پای این بانوی ملایری به پنج بیمار در نوبت عمل اهدا شد که اقدامی شایسته از سوی خانواده وی بود.

یکی از فرزندان شهناز عبدلی جورابی نیز بیان کرد: مادرم همزمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) دچار سکته مغزی شد که بلافاصله وی را به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) منتقل کردیم.

مصطفی آشفته گفت: خونریزی مغزی به اندازه ای بود که پزشکان اورژانس تشخیص دادند بیمار باید با آمبولانس به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شود.

وی ادامه داد: با وجود تلاش پزشکان، مادرم دچار مرگ مغزی شد و با رایزنی های انجام شده و رضایت اعضای دیگر خانواده ام، پیکر مادرم برای اهدای اعضایش به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شد.

آشفته اظهار کرد: ما هیچکدام از گیرندگان اعضا را نمی شناسیم، در حالیکه تاکید داشتیم دو کلیه مادرم به بیماران دیالیزی در نوبت پیوند در استان همدان اهدا شود.

وی نجات جان بیماران و رضایت خداوند را مهمترین هدف از اهدای اعضای ما در مرحومه خود عنوان کرد و گفت: زمانیکه احساس کنی اعضای بدن یک فرد به جای اینکه در خاک مدفون شود، می تواند به بیماران دیگر روح زندگی ببخشد، بسیار لذت بخش است و این اقدام خیر و نیک باید هرچه بیشتر در بین مردم فرهنگ سازی شود.

همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی(ع) از خانواده مرحومه شهناز عبدلی جورابی در همایش خیران سلامت شهرستان ملایر تجلیل به عمل آمد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.