اتهام سنگین بختیاری‌زاده به پرسپولیسی‌ها

سیاوش بختیاری‌زاده درباره اتفاقات عجیب و غریب بازی روز گذشته استقلال اهواز به پرسپولیس سخن گفت که متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید.

 

* آقای بختیاری‌زاده روز گذشته چه اتفاقی افتاد؟

 

دیروز جنگ توپ و تانک بود و امروز خیلی از سایت‌ها باشگاه استقلال اهواز را محکوم کردند که این اتفاقات تقصیر ما بوده است اما من باید بگویم میزبانی حق ماست و اتفاقات پیش افتاده به ما مربوط نیست. شب گذشته آقای تاج به سرعت اعلام کرد که باشگاه استقلال اهواز مقصر است، مگر در جلسه شب قبل از بازی که با حضور سرپرستان دو تیم انجام شد گفته نشد تنها 10درصد برای هواداران پرسپولیس است و جایگاه آنان تعیین نشد؟ چرا ساعت 8 صبح در ورزشگاه را به روی هواداران بوشهری، ایلامی، اراکی، دزفولی و بهبهانی باز کردند تا هواداران استقلال اهواز نتوانند یک ساعت قبل از بازی در ورزشگاه حاضر شوند. ما دیروز میهمان بودیم یا میزبان؟

 

* چند درصد از ورزشگاه برای شما و چند درصد برای پرسپولیسی‌ها بود؟

 

این را به جرات می‌گویم بیش از 60درصد از ورزشگاهی که برای ماست در اختیار تماشاگران پرسپولیس قرار داده بودند. جایگاهی که حق تماشاگران استقلال اهواز بود. من از دوربین 90 خواهش می‌کنم صحنه‌های گرفته را با عدالت پخش کنند.

 

* آیا اتفاقات پیش آمده به دلیل تعداد کم نیروهای یگان ویژه بود؟

 

ابتدا جا دارد من از نیروهای یگان ویژه تشکر کنم چراکه در تمام بازی‌های استقلال اهواز حضور داشتند. ما در بدترین شرایط دوران جنگ تحمیلی بازی برگزار می‌کردیم و ده‌ها هزار هواداران به ورزشگاه می‌آمد اما چنین اتفاقاتی نمی‌افتاد. چراکه چند متر به چند متر نیروهای ویژه ایستاده بودند اما دیروز اگر شما نیرویی دیدید من هم دیدم. 

 

 

 

 

* آیا برگزاری بازی در استادیوم کوچکتر شهر اهواز کار درستی بود؟

 

مگر تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان فصل قبل به ورزشگاه 3 هزار نفری مسجدسلیمان نرفتند، آیا در آنجا اتفاقی افتاد؟ مگر می‌توانم من به تهران بروم و بگویم ورزشگاه آزادی بزرگ است. باید بازی در امجدیه برگزار شود. ورزشگاه تختی ورزشگاه میزبانی ما است.

 

* اگر باز هم قرار باشد با پرسپولیس دیدار کنید ورزشگاه تختی را انتخاب می‌کنید؟

 

اگر همین امروز قرار باشد یک دیدار دیگر با پرسپولیس برگزار کنیم ورزشگاه ما تختی خواهد بود. استادیوم تختی مال استقلال اهواز است و هواداران ما این حق را دارند که در استادیومی که برای آنهاست تیمشان را تشویق کنند.

 

* پس دلیل تاخیر در شروع مسابقه چه بود؟

 

سنگ‌پرانی اول بازی توطئه خود پرسپولیسی‌ها بود، پرسپولیسی‌ها خودشان به سمت بازیکنانشان سنگ می‌انداختند تا طبق سناریو نشان دهند که ما نمی توانیم در ورزشگاه تختی بازی را برگزار کنیم. تیم ما و البته خود من 90 دقیقه فحاشی شنیدم و سنگ به نیمکت ما زده می‌شد. ما می‌خواستیم آبرومند این بازی را پشت سر بگذاریم و نیمه اول دیدید که چگونه بازی را کنترل کردیم اما ترس و وحشتی که هواداران پرسپولیس در دل بازیکنان ما انداختند باعث شد که تمرکز ما و البته خود من از بین برود.شما دیدید که ما به چه خوبی بازی را اداره می کردیم و رامین رضاییان که در دربی سمت چپ استقلال را مال خود کرده بود اسیر یک بچه 18 ساله شده بود، حسین ساکی چندین بار رامین رضاییان که بازیکن خوبی است را دور زد و نشان داد که بازیکنان جوان ما از نظر فنی بالا هستند.

 

* آیا پرسپولیسی‌ها از بازی در تختی می‌ترسیدند؟

 

مطمئنا همین است. آنها می‌ترسیدند با استقلال در استادیوم پرخاطره تختی بازی کنند. آنها می‌خواستند به ورزشگاه غدیر برویم و در آنجا استقلال مظلوم را گلباران کنند. پس از اینکه بازی در تختی برگزار شد، خواستند نشان دهند که ما توان میزبانی برابر این تیم را نداریم.

 

* اگر در سنگ‌پرانی‌ها کسی کشته می‌شد واقعا ارزشش را داشت؟

 

ما مسئول جان مردم نیستیم و کسان دیگر باید اگر خدایی نکرده این اتفاق می‌افتاد جواب می‌دادند همان کسانی که 60 درصد از ورزشگاه را در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار دادند. همان کسانی که ساعت 8 صبح در ورزشگاه را به روی هواداران ایلامی، بوشهری و ... باز کردند.

 

* پس هوادار اهوازی در بین پرسپولیسی‌ها نبود؟

 

تماشاگران پرسپولیس اهوازی نبودند چراکه اگر اهوازی بودند، حرمت سیاوش را که 40 سال برای فوتبال خوزستان زحمت کشیده را نگه می‌‌داشتند و 90 دقیقه علاوه بر فحاشی سنگ‌پرانی نمی‌کردند. آیا یک تماشاگر به برانکو بی‌احترامی کرد؟ وقتی بارسلونا در نیوکمپ 100هزار تماشاگر دارد آیا برای بازی با ایبار از نیوکمپ صدهزار هوادار به ورزشگاه تیم حریف می‌رود، پس چرا در بازی روز گذشته ما اینگونه بود.

 

* پس بی‌نظمی در ورزشگاه کار چه کسی بود؟

 

کار پرسپولیسی ها بود. برنامه نود از آقای تاج ایراد گرفت که چرا جوابگوی 20هزار نفری که با بلیت اینترنتی پشت درهای بازی دربی مانده‌اند، نیست. ایشان با خنده گفت ما فروش اینترنتی بلیت را آزمایش کردیم و این بی‌نظمی پیش آمد. زمانی که در ورزشگاه بزرگ آزادی بی‌نظمی پیش می‌آید دلیل ندارد در جای دیگری بی‌نظمی نباشد.

 

 

 

 

* بازی‌های بعد با همین قدرت به میدان می‌روید؟

 

مطمئنا ما با همین صلابت، شرافت و انگیزه زیاد به میدان می‌رویم. ما ایستادن مردن را دوست داریم و می‌خواهیم ایستاده در لیگ‌برتر بمیریم.