وزارت خارجه ‌آمریکا با فروش موشک‌های « RIM-116C» و موشک‌های رولینگ ایرفریم  «RIM- 116C-2 » به قطر در کنار آموزش پرسنل لازم  و ارائه قطعات و حمایت‌های فنی موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، آژانس همکاری امنیتی آمریکا اقدام‌های لازم را برای اطلاع رسانی کنگره این کشور در تاریخ 21 آوریل 2016 انجام داده است.

در گزارش آژانس همکاری امنیتی آمریکا در این زمینه آمده است که دولت قطر خرید 252 موشک تاکتیکی RIM-116C Rolling Airframe و نیز موشک‌های RIM 116C-2 Rolling Airframe Telemetry Missiles همراه با آموزش و تهیه قطعات و پشتیبانی فنی  را از دولت آمریکا  تقاضا کرده است و این قرارداد 260 میلیون دلار ارزش دارد.

آژانس همکاری امنیتی آمریکا در ادامه این مطلب ضمن اشاره به تلاش ایالات متحده در ارائه کمک جهت افزایش امنیت کشورهای دوست، از «قطر» به عنوان نیرویی مهم برای حفظ ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خلیج فارس نام برده است.

در بخش دیگر این مطلب آمده است: فروش این تسلیحات موجب افزایش قابلیت‌های نظامی قطر برای محافظت از نیروی دریایی خود در نزدیکی زیر ساخت های گازی و نفتی برای مقابله با تهدیدهای موشکی و هوایی می‌شود.