خسارت 260 میلیاردی سیلاب به بخش کشاورزی الیگودرز

بارندگیها در نخستین ماه  سال سبب قطعی  راه ارتباطی بیش از  110 روستا در شهرستان الیگودرز که شامل 80 روستای بخش زز و ماهرو و 30 روستای بخش بشارت ذلقی شد .

همچنین بر اثر  سیلاب بیش از 40واحد مسکونی  در روستاهای زز و ماهرو تخریب شدند و چهار واحد نیز بر اثر وقوع  رعد و برق طعمه حریق شدند .

سیلاب،الیگودرز،عکس،تصویر،گزارش،سیل

 طیق گزارش رئیس اداره هواشناسی شهرستان الیگودرز میزان بارش در این مدت در بخش شول آباد  271/1میلی متر گزارش شد که بیش ترین میزان بارش در سطح استان را به خود اختصاص داد و با وقوع سیلاب سبب ایجاد خسارت سنگینی به زیرساختها  ومزارع کشاورزی در سطح شهرستان شد .

 

 نابودی زیرساختهای بخش شول آباد الیگودرز در سیلاب اخیر

 محمد قدمی بخشدار ززوماهرو  گفت : سیلاب به  زیر ساختهای بخش شول آباد خسارتهای زیادی وارد نموده به طوری که 120 کیلومتر از جاده های خاکی و 6 کیلومتر ازجاده های آسفالت دچار خسارت شده اند .

وی  ادامه داد : در زمان بارشها بسیاری از روستا های بخش شول آباد دچار قطعی برق شده و حدود 700متر ازفیبرهای نوری وزیرساختهای مخابرات  نیز خسارت وارد نموده است .

سیلاب،الیگودرز،عکس،تصویر،گزارش،سیل

 

قدمی بیشترین میزان  خسارت سیلاب را مربوط به  بخش کشاورزی دانست وافزود : بسیاری از زمین های کشاورزی ،باغها  و هشت پرورش ماهی بعلت وقوع سیلاب دچار خسارتهای زیادی شده وحتی به طور کامل نابود شده اند .

 بخشدار زز وماهرو اظهار داشت : سیلاب هیچگونه تلفات جانی بدنبال نداشته ولی  حدود 40واحد مسکونی از 20تا 100درصد تخریب شدند وتنها چند نفر  در این حوادث  مصدوم شده که با انتقال به مراکز درمانی بهبود یافتند .

 

خسارت 260 میلیاردی سیلاب الیگودرز به بخش کشاورزی

غلامی  رئیس جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز   گفت : میزان خسارت سیلاب به بخش کشاورزی شهرستان 260 میلیارد ریال برآورد شده است .

غلامی ،الیگودرز،کشاورزی،عکس،تصویر

وی ادامه داد :بیشترین میزان خسارت مربوط به بخش شول آباد در خصوص مزارع و پرورش ماهی ،کانالها و... می باشد.

رئیس جهاد کشاورزی الیگودرز به بارش برف در چند روز گذشته نیز اشاره نمود واظهار داشت : بارش برف نیز به حدود 90درصد از  باغهای شهرستان خسارت سنگینی وارد نموده است .

 غلامی اضافه کرد :سال گذشته نیز براثر وقوع سیلاب در سطح شهرستان 100 میلیارد ریال به محصولات کشاورزی خسارت وارد شد و  تنها  کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده بودند خسارت پرداخت شد .

 

عدم جبران خسارت از سوی دولت به سیل زدگان لرستان 

نمانیده شهرستان الیگودرز در خصوص وقوع سیلاب درشهرستان الیگودرز در گفتگو با ایسنا اظهار داشت :  وقوع سیلاب در منطقه ما خسارات زیادی به جاده‌ها، پل‌ها و خانه‌های روستایی وارد نمود و میزان زیادی از زیرساخت‌ها نیزتخریب شده‌اند.

وی ادامه داد :زیرساخت‌ها در سطح شهرستان به خوبی طراحی نشده و باعث شده تعدادی از پل‌ها را آب با خود ببرد؛ ظرفیت آب‌گذری از این پل‌ها کم است و سیل در اینگونه موارد تخریب کننده می‌شود.

توکلی نماینده الیگودرز

محمد تقی توکلی از جبران نشدن خسارت سیل سال گذشته به ایلام و لرستان انتقاد کرد و گفت:‌ سال گذشته خسارات زیادی به ایلام و لرستان وارد شد اما پول آنچنانی برای جبران خسارت داده نشد، الان هم مردم گرفتار شده‌اند و دولت باید به آنها کمک کند.