سه خبر کوتاه از میراث فرهنگی مینودشت + تصاویر

صبح امروز تعدادی از دانشجویان معماری و عمران شهرستان، اعضای سازمان های مردم نهاد و دوستداران بافت تاریخی و کمپین بافت، از «کهنه حمام» و موزه مینودشت بازدید کردند.

«سید مهدی حسینی» رئیس میراث فرهنگی مینودشت در این خصوص گفت: تلاش می شود این حرکت های مردمی و دانشجویی فقط مخصوص یک روز خاص نباشد و شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان در بافت قدیم، بناها و محوطه ها باشیم.

دومین نشست انفرادی میراث فرهنگی با دهیاران در سال جدید

این نشست با دهیار قلعه قافه صورت گرفت و طبق تفاهمنامه های صورت گرفته در این اداره در خصوص برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، از الگوی اقتصاد مقاومتی و همچنین با در نظر گرفتن استعداد هنرمندان صنایع دستی و ظرفیت های گوناگون فرهنگی و طبیعی در بخش گردشگری منعقد و مبادله گرفته است.

در این جلسه عمدتا در خصوص صنایع دستی و گردشگری روستای قلعه قافه و سایر موارد مرتبط بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است؛ این جلسه به پیشنهاد دهیار روستای قلعه قافه صورت گرفت.

میراث فرهنگی مینودشت دومین  بازدید روستایی خود را در سال جدید انجام  داد

«سید مهدی حسینی» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مینودشت به اتفاق کارشناس این اداره از روستای «قره چشمه» بازدید کردند.

این بازدید روز گذشته انجام شد و با همراهی تعدادی از اهالی روستا از بافت تاریخی و سنتی، صنایع دستی و همچنین مکان های دیدنی این روستا بازدید شد.

در این بازدید ابتدا نشستی در دفتر دهیاری روستای «قره چشمه» انجام شد و طی آن تفاهمنامه ای صورت گرفت تا در آینده با تلاشی بیشتر از سوی اعضای شورا و دهیار روستا و این اداره به مشکلات روستا رسیدگی شود.

گزارش: سمیه قزلسفلو

minookhabar50 2

minookhabar50 2

minookhabar50 2

minookhabar50 2

minookhabar50 2