ترکیبی خانگی که 10 سال جوان‌تان می‌کند

بیشتر افراد برای جوان‌سازی پوست خود گاهی به عمل‌های جراحی  بسیار گران و داروهای عجیب و غریب متوسل می‌شوند که علاوه بر تاثیری کوتاه مدت، اثرات جانبی خاص خود را دارند. از طرف دیگر، داشتن پوستی بسیار خشک و چرب، منافذ و ترک‌های پوستی، آکنه، جوش‌های سر سیاه و کدر بودن پوست اثرهای منفی بر زیبایی و اعتماد به نفس دارد و باید هرچه سریع‌تر درمانی برای آن یافت.

 

متداول‌ترین و موثرترین راه بازسازی و پاک‌سازی پوست و مقابله با پیری پوست پیروی از برنامه غذایی مناسب، ورزش‌های منظم، دوری از فشار روحی و استرس، درمان اختلالات هورمونی، رعایت بهداشت، عدم استفاده از مواد شوینده شیمایی بر روی پوست و زدودن گرد و غبار از پوست است.

 

علاوه بر این، می‌توان با کمک مواد طبیعی همه انواع پوست‌ها اعم از خشک، چرب، حساس و معمولی را تقویت کرد. برای این کار کافی است نصف قاشق روغن نارگیل، یک سوم فنجان صابون کاستیا، دو سوم فنجان آب مقطر و 10 تا 15 قطره روغن اسطوخودوس را تهیه کنید و با هم ترکیب کنید به طوری که کاملا یک دست شود و روزی دو مرتبه آن را بر روی پوست خود قرار دهید. قبل و بعد از استفاده صورتتان را با آب بشویید و خشک کنید. در مدت زمانی کوتاه و حدود 10 روز اثرات شگفت‌آور آن را بر روی پوست خود تجربه خواهید کرد.