شاهکار پرسپولیس و استقلال برای تیم ملی

کمبود بازیکن پیش از جام جهانی 2014 برزیل تا حدی آزار دهنده بود که کی روش همه بازیکنانی ایرانی الاصل حتی آنهایی که در لیگ های پایین بازی می کردند را لیست کرد و به کشورهای آنها رفت تا از نزدیک بازی اشان را ببیند و صحبت کند تا با دعوت به اردوی تیم ملی عیار فنی اشان را مورد ارزیابی قرار دهد. این فعل  انفعال در برهه ای حتی منجر به حضور بازیکنان بی کیفیت در اردوی تیم ملی هم شده بود که البته از سر ناچاری بود.

 

اما امروز شرایط فرق می کند. گویی فوتبال به خودی خود پوست انداخته و در حال تغییر نسل است. سردار آزمونی که به دلیل کمی تجربه پیش از جام جهانی خط خورده بود امروز در نوک خط حمله چنان با اعتماد به نفس بازی می کند که خیال کی روش از بابت مهاجم راحت است و وقتی رضا قوچان نژاد نیست او خیلی دغدغه ای ندارد. یا علیرضا جهانبخش که در جام جهانی نمود نداشت با تجربه ای که در لیگ برتر هلند کسب کرده چنان در جناح راست خط هافبک جولان می دهد که کی روش به همین خاطر پست اشکان دژاگه را تغییر داده است.

 

این چرخه به سرعت در حال تکرار است. دعوت کی روش از جوان ها به اردوی تیم ملی و عملکرد مثبت آنها در اردوی های اخیر دیگر شایسته های لیگ برتر را هم به برتن کردن پیراهن تیم ملی امیدوار کرده است. به واقع تغییر نسل تیم ملی انگیزه بازیکنان داخلی را بالا برده است و همین کار را برای کی روش سخت تر می کند. کی روش پیش تر حتی در جلسه با اعضای هیئت رئیسه هم گفته بود که برخلاف قبل امروز با ترافیک بازیکن در همه خطوط مواجه است و منوی فوتبال ایران تا ده سال آینده باز است.

 

استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی در لیگ برتر هستند، استقلال در جام حذفی هم بخت قهرمانی دارد. در چنین شرایطی طبیعی است بیشتر بازیکنان این دو تیم چشم انتظار حضور در اردوی تیم ملی باشند. استقلال خوزستان در کورس قهرمانی داعیه کسب سهمیه در اردوی تیم ملی را دارد. ذوب آهن و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیده اند و حال بازیکنان این تیم دو چشم انتظار چراغ سبز کی روش هستند تا این بار حضور در میادین بین المللی را با پیراهن تیم ملی تجربه کنند.

 

بازی های خوب این هفته های تیم های نفت گسترش فولاد ... معرف چند بازیکن جدید به تیم ملی است. پیش تر هم دیده بودیم داریوش شجاعیان که از گسترش فولاد به تیم ملی دعوت شده بود چقدر در بازی با عمان خوب کار کرده بود.

 

ماه به ماه، هفته به هفته و روز به روز انتخاب برای کی روش سخت تر می شود. پیراهن تیم ملی مدعیان جدیدی پیدا کرده است. البته چنین رخدادی جای خوشحالی دارد چرا که کی روش حق انتخاب خواهد داشت.