متقاضیان مسکن مهر تاوان بدعهدی‌ «دولتی‌»ها را می‌دهند

 پروژه‌های مسکن مهر با وجود تأکید مقامات عالی‌رتبه نظام در دولت یازدهم با بی‌مهری مواجه شده‌اند. در حرف حمایت‌های در خور توجهی از طرح مسکن مهر از سوی دولتی‌ها صورت می‌گیرد که امیدواری‌هایی را بین متقاضیان به وجود می‌آورد، اما در عمل اتفاق امیدوارکننده‌ای روی نداده تا نارضایتی مردم از دست‌اندرکاران این بخش طی سه سال اخیر به اوج برسد.

وعده‌های بی‌سرانجام در خصوص افتتاح و تحویل واحدهای مسکن مهر مهم‌ترین گلایه متقاضیان این طرح است، گلایه‌هایی که بعضاً موجبات برگزاری یک تجمع اعتراضی را فراهم می‌کند، اعتراضاتی که تاکنون از سوی وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و مدیران ذی‌ربط توجهی به آنها نشده است.

عباس آخوندی اخیراً گفته است؛‌ هرچه فشار سیاسی باشد تحمل کرده‌ و می‌کنم و نگران حرف‌هایی که در رسانه‌ها و صدا و سیما مطرح می‌شود٬ نیستم.

دو روز پیش گزارشی با عنوان "کارنامه ضعیف دولت در مسکن مهر شهرهای جدید" در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که واکنش‌های متعددی را از سوی متقاضیان طرح مهر به‌همراه داشت. در ادامه بخشی از نظرات متقاضیان مسکن مهر در خصوص عملکرد مسئولان، در خطر بودن زندگی به‌دلیل بدعهدی‌ها، و... می‌آید؛

متقاضی فاز 8: از مسئولان محترم خواهشمندم به مشکلات مسکن مهر پردیس فاز 8 رسیدگی کنند، 4 ساله چشم‌انتظاریم ولی هیچ خبری نیست، ممنون.

امیرحسین نیز گفته: دولت به چه نهادی پاسخگو است؟ مسکن ما را کی می‌دهند؟ تا کی صبر و شنیدن دروغ؟

داوود دلیر نیز با بیان "از این‌همه دروغ خسته شده‌ایم" گفت: امسال پرونده مسکن مهر به‌جز پردیس بسته می‌شود. باید پردیس بماند چون کلاً کار تعطیل شده، لطفاً تشریف بیاورید پردیس گزارش تهیه کنید، کار نمی‌کنند، گناه ما چیست که به این دولت اعتماد کردیم؟

فرشید متقاضی فاز 11 پردیس: واقعاً برای دولت تدبیر و امید متأسفم که ما مسکن مهری‌ها هیچ امیدی به آینده نداریم. مسکن مهر باعث شده یک‌سری طلاق بگیرند، یک‌سری آواره شوند. این دیر کردن در تحویل و گران کردن‌ها باعث شده تا این بدبختی‌ها به‌وجود بیاید، کوتاهی نکنید و به مردم کمک کنید.

کیوان:چرا با این‌همه اعتراض کسی در مورد مشکلات مسکن مهر جوابگو نیست؟ پس مشکلات مردم را چه‌کسی باید حل کند؟ مگر دولت خدمتگزار مردم نیست؟ سه میلیون پول زور بانک مسکن پنجاه ماه دیرکرد وعده تحویل، اضافه کردن مکرر قیمت واحدها، لطفاً به درد مردم برسید.

جواد متقاضی فاز 11: احسنت بر تسنیم. خدا می‌داند ما مردم گرفتار، پس کی واحدمان را تحویل می‌گیریم؟ همه دنبال رفع مسئولیت از خود هستند.

وعده ١٨ماه، مسکن بی‌مهر با بیش از ٤سال تأخیر چرا به مردم تحویل نمی‌شود؟

مسعود:این که رئیس دولت مسکن مهر را خانه‌سازی در بیابان می‌نامند، آیا این دولت می‌تواند به‌زور وام مسکن مردم را خانه‌دار کند؟ خیر. قشر عظیمی از هر جامعه مصرف‌گرا است و بودجه کوچک خود را صرف خرید اجناس کم‌دوام و غیرسرمایه‌ای می‌کند و آثار نامطلوب آن را بر جامعه مستولی می‌کند.

دولت قبل با همین خانه‌ها قشر بسیار ضعیف تا کارمندان مشکل‌دار را هدف قرار داد و ایجاد شهرهای جدید به‌جای بزرگ کردن شهرهای متوسط و کلان‌شهر سیاست خوبی بود. دولت کنونی حتی توان نوسازی بافت فرسوده را ندارد، شاهد حرف بنده 5 سال آینده این دولت است.

امیر یارمحمدی:باز هم یک دروغ دیگر برای افتتاح، بیشتر شبیه طنز شده.

رضایی: ما زیاران چشم یاری داشتیم، خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم. مسکن مهر قرار بود یار ما باشد ولی شده باری روی دوش ما.