اتفاقی خارق العاده در انتظار پرسپولیس

استقلال در اکثر هفته ها، تنها تیمی بود که میانگین امتیازات قهرمانی را به همراه داشت اما حالا هفته هاست هیچ تیمی این اندازه امتیاز ندارد.

 

استقلال در 5 هفته اخیر، سه تساوی، یک باخت و یک پیروزی کسب کرده و از دست دادن 9 امتیاز در این 5 هفته کافی بود تا میانگین امتیازات لازم برای قهرمانی را از دست رفته ببیند. آبی ها هم اکنون 48 امتیازی هستند و با توجه به اینکه در هفته بیست و هفتم به سر می بریم، 6 امتیاز از حد نصاب کمتر دارد. اگر آنها می توانستند مانند هفته های ابتدایی در امتیازگیری موفق عمل کنند و 9 امتیاز مورد بحث را در هفته های اخیر از دست نمی دادند، هم اکنون سه امتیاز بیشتر از میانگین امتیازات قهرمانی داشتند.

 

در حال حاضر پرسپولیس با 51 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است که سه امتیاز با میانگین دو امتیاز از هر بازی فاصله دارد. قرمزها تنها تیمی هستند که شانس کسب چنین امتیازی را در 30 بازی فصل پانزدهم دارند. البته آنها در صورت برد در دو هفته آینده هم نمی توانند به میانگین مورد نظر برسند. 6 امتیاز بازی با نفت و گسترش آنها را 57 امتیازی خواهد کرد که یک امتیاز کمتر از حد نصاب است. کسب 9 امتیاز از سه بازی باقیمانده، شاگردان برانکو را 60 امتیازی خواهد کرد و آنها درست با امتیازی که از ابتدای فصل به آن اشاره شد – میانگین 2 امتیاز از هر بازی – قهرمان لیگ برتر کشور می شوند. امتیازی که با گذشت دو سه هفته از نیم فصل دوم، امیدی به کسب آن از سوی تیمی نبود و بارها نوشته شد احتمالا امسال، تیمی با 58 الی 59 امتیاز قهرمان لیگ برتر خواهد شد. به نظر می رسد پیش بینی ما در این خصوص درست از آب در بیاید اما اگر سرخ ها بتوانند 9 امتیاز لازم را از سه بازی کسب کنند، آماری خارق العاده در نیم فصل دوم از خود به جا خواهند گذاشت و با امتیازی باورنکردنی قهرمان خواهند شد.