مظلومی بهتر از این گزینه کروات نیست؟

، موفقیت نسبی پرسپولیس با برانکو و به ویژه پیروزی مقتدرانه این تیم در داربی تهران باعث شد بسیاری از هواداران استقلال به انتقاد از وزارت ورزش بپردازند. دلیل عصبانیت آنها این بود که پرسپولیسی‌ها توانستند برانکو را جذب کنند و با او ادامه بدهند، اما به استقلال اجازه داده نشد در ابتدای فصل با گزینه مورد علاقه‌اش یعنی ایگور استیماچ قرارداد ببندد. در آن زمان اینطور شایعه شد که مخارج بالای استخدام این مربی باعث شده استقلالی‌ها بی‌خیال او شوند و سراغ گزینه داخلی بروند. با این وجود استمیاچ اواخر نیم‌فصل اول سرمربی سپاهان شد و از قضا نتایج ضعیفی هم کسب کرد تا شاید معلوم شود اعتراض هواداران استقلال حداقل در مورد این یک نفر آنقدرها قابل قبول نبوده است!

 

عملکرد فاجعه‌بار

استیماچ روز 21آبان94 سرمربی سپاهان شد این اتفاق پس از آن رخ داد که تیم اصفهانی با سه گل برابر استقلال تهران مغلوب شد و فرکی به ناچار از این باشگاه کنار رفت. در نخستین بازی تحت هدایت مربی کروات، سپاهان با گل دقیقه90 هادی عقیلی دو بر یک از سد نفت تهران گذشت تا اینطور به نظر برسد که روزهای بد سپاهان به پایان رسیده، اما شاید حتی بدبین‌ترین هواداران فوتبال ایران هم تصور نمی‌کردند این تیم تا 11هفته بعد در هیچ مسابقه‌ای پیروز نشود! با این وجود این اتفاق رخ داد تا بعد از حذف از جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا، خود مربی کروات استعفا بدهد و کنار برود. در لیگ برتر، استیماچ در 15بازی هدایت سپاهان را بر عهده داشت که در مجموع فقط موفق به کسب 15امتیاز شد. در تیمی که فصل گذشته قهرمان لیگ ایران شده بود، مربی کروات به طور میانگین تنها یک امتیاز در هر بازی به دست آورد تا ادامه کارش روی نیمکت طلایی‌پوشان توجیه فنی نداشته باشد.

 

مظلومی بهتر نبود؟

در شرایطی که استیماچ به طور متوسط از هر بازی یک امتیاز به دست آورد، پرویز مظلومی تا پایان مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر در هر مسابقه به طور میانگین صاحب «1.73» امتیاز شد و توانست این تیم را در کورس قهرمانی و کسب سهمیه حفظ کند. البته ناگفته نماند که استیماچ در سپاهان با مشکل بسیار بزرگی به نام محرم نویدکیا مواجه بود؛ معضلی که قابل مقایسه با هیچکدام از مصایب مظلومی در استقلال نبود و دست آخر مربی کروات را از پا درآورد. شاید اگر استیماچ می‌توانست در فضایی معتدل‌تر کار کند و البته تیم را هم از ابتدای فصل خودش ببندد، شرایط برایش فرق می‌کرد و راحت‌تر می‌شد در مورد کیفیت کارش قضاوت کرد.