کمال کامیابی‌نیا درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس صحبت کرد. او می‌گوید تیمش سه فینال دیگر پیش‌رو دارد تا بتواند جام قهرمانی را به دست بیاورد.

 در ادامه گفت‌وگوی هافبک تیم پرسپولیس را می‌خوانید:

 

* ابتدا از وضعیت تیم صحبت کن، پرسپولیس در حال حاضر با اختلاف سه امتیازی نسبت به استقلال در صدر جدول قرار دارد، شرایط تیم را چطور ارزیابی می‌کنی؟

 شرایطمان بسیار خوب است. چند برد خوب به دست آوردیم و الان صدرنشین هستیم. تلاش می‌کنیم که تمرکزمان را حفظ کنیم تا با ادامه این روند بتوانیم در بازی‌های آینده به پیروزی برسیم و جام قهرمانی را بالای سر ببریم. فکر می‌کنم باید به سه بازی آینده به چشم فینال نگاه کنیم به طوری که در حال حاضر سه فینال پیش‌رو داریم. ان‌شاءالله بتوانیم تمام امتیازها را به دست بیاوریم و در آخر فصل هم به قهرمانی برسیم.

 

* تیم‌تان علاوه بر کسب نتیجه، بازی‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارد. خیلی‌ها دلیل این موضوع را هافبک‌های خلاق پرسپولیس می‌دانند. نظرتان در این باره چیست؟

 ما در زمین مسابقه تاکتیک‌ها و تدابیر مربی را پیاده می‌کنیم. برانکو توانسته افکار حرفه‌ای‌اش را به تیم القا کند و بازیکنان هم با تمام وجود دستورات کادر فنی را انجام می‌دهند. ما تمرینات خیلی خوبی را انجام می‌دهیم و بازیکنان همیشه طوری تمرین می‌کنند که روز به روز بهتر شوند. همیشه به دنبال این هستیم که علاوه بر پیروزی، بازی زیبایی را انجام دهیم.

 

* در دیدار پرسپولیس مقابل استقلال، شما بزرگ‌ترین غایب تیم بودید اما در نهایت پیروز شدید. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟

 واقعیت این است که تیم ما متکی به یک بازیکن نیست. ما همیشه در تمرینات سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بازیکنانی که آماده هستند وارد زمین می‌شوند. بارها شده بازیکنانی چون کفشگری، رضا نورمحمدی و بابک حاتمی وقتی چند بازی، بازی نمی‌کنند اما در یک بازی به میدان می‌روند بهترین عملکردشان را به نمایش می‌گذارند. ما همیشه دوست داریم بهترین نمایش را داشته باشیم و تیم‌مان واقعا یک دل است. به تنها چیزی که فکر می‌کنیم کسب عنوان قهرمانی است.

 

* در دیدار پرسپولیس مقابل استقلال اهواز اتفاقات بدی برای تیم‌تان رخ داد و اهوازی‌ها نتوانستند میزبانی خوبی داشته باشند. در این مورد هم صحبت کنید.

 واقعا در اهواز شرایط بدی را سپری کردیم. به نظر من مسئولان اهوازی نباید بازی را در ورزشگاه تختی برگزار می‌کردند. زمانی که ما برای گرم کردن زمین مسابقه آمدیم آنقدر سنگ به سمت ما پرتاب کردند که برای نیم ساعت در میانه زمین ایستاده بودیم تا جو آرام شود. حتی زمانی که می‌خواستیم به سمت رختکن برویم ما را با سنگ می‌زدند. باز خوشحالیم که برای بازیکنی یا فردی اتفاق ناگواری رخ نداد. باید از سازمان لیگ پرسید که چرا اجازه دادند بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود در حالی که اگر در ورزشگاه غدیر برگزار می‌شد مطمئنا امنیت برقرار بود و اینگونه اتفاقات رخ نمی‌داد. جالب است بدانید پنج، شش هواداری که ما دیدیم صورت‌شان خونی بود و حتی بازیکنان خارجی‌مان وقتی این صحنه‌ها را دیدند تعجب کرده بودند. آنها چنین صحنه‌هایی تا به حال ندیده بودند. ما که تیم ملی‌مان تیم اول آسیا است و لیگ باکیفیتی داریم بد است چنین اتفاقاتی در ورزشگاه‌ها رخ بدهد. واقعا جای تاسف دارد.

 

* با تمام این اتفاقات این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتید تا یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌ شوید.

 در نیمه اول بازی واقعا گنگ بودیم زیرا بدن بازیکنان سرد بود و نتوانستیم بازی که می‌خواهیم ارائه دهیم اما در نیمه دوم تمرکزمان را حفظ کردیم و توانستیم دروازه حریف را باز کنیم. خوشحالیم که توانستیم سه امتیاز را در یک بازی سخت به دست بیاوریم.

 

* هفته آینده پرسپولیس در یک دیدار حساس مقابل نفت تهرانی قرار می‌گیرد که سال گذشته شما در این تیم بازی می‌کردید، نظرتان درباره این بازی چیست؟

 می‌دانیم بازی سختی داریم. درست است نفت امسال نتایج خوبی نگرفته اما یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ محسوب می‌شود.نفت یک مجموعه بسیار خوب دارد که از پتانسیل بالایی برخوردار است. برای ما بازی سختی خواهد بود. امیدوارم هواداران به ورزشگاه بیایند و با حمایت خودشان کمک کنند که به پیروزی برسیم. مطمئنا می‌دانیم دیدار برابر نفت یکی از فینال‌های ماست و با تمام قوا به مصاف آنها خواهیم رفت. من هم تلاش می‌کنم بهترین عملکردم را داشته باشم و به تیمم در کسب پیروزی کمک کنم.

 

 * پیروزی برابر نفت شانس شما برای قهرمانی را بیشتر خواهد کرد، فکر می‌کنید با این پیروزی دیگر می‌توان گفت پرسپولیس قهرمان است؟

 درست است که الان سه امتیاز اختلاف نسبت تیم به دوم داریم اما هنوز قهرمان نشده‌ و به هدف‌مان نرسیده‌ایم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید سه بازی بعد را ببریم تا با اقتدار جام را بالای سر ببریم. ما پیروزی برابر استقلال تهران و همین‌طور استقلال اهواز را فراموش کردیم و در حال حاضر به سه بازی آینده‌مان فکر می‌کنیم. من قرار است مقابل تیم سابقم بازی کنم و مطمئنا بهترین عملکرد را خواهم داشت.

 

* اگر در بازی مقابل نفت گل بزنی خوشحالی می‌کنی؟

 پستی که من بازی می‌کنم هافبک دفاعی است و کمتر به دروازه نزدیک هستم اما اگر قسمت شود و گلزنی کنم یک خوشحالی ویژه برای گلم آماده کرده‌ام.