ابتذال در کمپین های انتخاباتی آمریکا جنگ بر سر چگونگی استفاده از سرویس بهداشتی عمومی را به یکی از موضوعات اصلی کمپین جمهوریخواهان تبدیل کرده است!

یکی از ایالت های آمریکا طی قانونی تصویب کرده است که افراد تغییر جنسیت داده تنها می توانند در سرویس های بهداشتی عمومی مطابق با جنسیت اولیه خود رفت و آمد کنند و اگر پیش از این مرد بوده اند نباید به سرویس بهداشتی خانم ها وارد شوند. این قانون و حواشی آن تا جایی پیش رفته است که برخی از کاندیداهای جمهوری خواه برای آن تیزر تبلیغاتی نیز منتشر کرده‌اند.

 

تدکروز یکی از کاندیداهای جمهوری خواه که در کنار ترامپ شانس زیادی برای انتخاب شدن به عنوان کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات پیش روی آمریکا دارد دو تیزر تبلیغاتی در این مورد ساخته و به صراحت گفته است حتی در حد بدیهیات و شعور عمومی هم نمی توان به ترامپ اعتماد کرد. او درباره استفاده از دستشویی های زنانه برای مردانی که تغییر جنسیت داده اند گفته است: این که مردهای زن نما بروند در سرویس بهداشتی خانم ها مزخرف است.

 

اما قضیه استفاده از سرویس بهداشتی تنها در حد کاندیداهای جمهوری خواه متوقف نشده است و چند روز پیش اوباما رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود قانون کارولینای شمالی در ابن باره را غلط خوانده و تقاضای اصلاح آن را داده است.تدکروز در سخنانی دیگر باز هم به شدت نسبت به اظهارات ترامپ درباره قانون سرویس بهداشتی واکنش نشان داده و گفته است:آیا ما در این مملکت عقل مان را از دست داده ایم؟  این مربوط به اصول وجدان عمومی در جامعه است که مردهای گنده نباید با دختر بچه ها از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

 

اما دونالد ترامپ با باراک اوباما و هیلاری کلینتون همصدا شده و گفته اند که این مردها می توانند از هر سرویس بهداشتی که راحت تر هستند استفاده کنند چون از نظر خودشان، آن ها مرد نیستند.

 

ترامپ نامزد مشهور جمهوری خواه که به اظهار نظرهای جنجالی در فرآیند انتخابات مشهور است در پاسخ به سوالی در این رابطه گفته است: «یک حسی بهم می گفت الان یکی این سوال را می پرسد، کارولینای شمالی تصمیم سختی گرفت و این کار مشکلات زیادی را به بار می آورد. یکی از بهترین جواب هایی که شنیدم این بود، دیروز یک نفر می گفت این قضیه را رها کنید و بگذارید همان گونه که هست باشد. بگذارید همین طوری که هست باشد،  مردم راضی اند مشکل ندارند، از هر سرویس بهداشتی که مناسب تشخیص بدهند استفاده می کنند و خیلی شکایت و اعتراض در این مورد کم است.»

 

پیش از این ترامپ با انتشار تصویری از همسر یکی از کاندیداهای جمهوری خواه او را تهدید به افشاگری در این زمینه کرده بود. او هم چنین رقیب خود تد کروز را در تبلیغاتش خالی بند معرفی می کند!