منابع مالی وام 10 میلیونی ازدواج فراهم است؟!
ناصر صبحی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان؛ اظهار داشت: هرگونه اقدام به منظور ارائه تسهیلات برای جوانان، جهت اقدام به امر ازدواج و تشکیل خانواده امری مطلوب و پسندیده است.

 

وی تصریح کرد: بنابراین اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تصویب افزایش وام ازدواج از 3 به 10 میلیون تومان ، در مجموع اقدامی مناسب است چرا که ارائه چنین تسهیلاتی به طور قطع در افزایش ازدواج موثر و آسیب های اجتماعی و خانواده را کاهش می دهد.

 

صبحی ادامه داد: اما لازم است در ابتدا و قبل از هر اقدامی، منابع مالی و چگونگی عملی شدن پرداخت وام ، شفاف و به طور کارشناسانه ، پیش بینی شود.

 

وی با اشاره به مشکلات فعلی بانک ها در پرداخت وام 3 میلیونی افزود: در حال حاضر که برخی از بانک ها در پرداخت وام 3 میلیون تومانی دچار مشکلاتی هستند،این موضوع که آیا منابع مالی پرداخت وام 10 میلیون تومانی جدید، فراهم است یا خیر باید به طور جدی روشن شود بنابراین در ابتدا باید مشکلات فعلی در پرداخت مد نظر قرار گرفته و متناسب با شرایط واقعی جامعه حرکت کنیم.

 

صبحی تاکید کرد: اگر نحوه تخصیص عملی این وام و مکانیسم پرداخت آن در شان جوانان پیش بینی شده است ، اقدامی بسیار مناسب و راهگشا خواهد بود در غیراین‌صورت، افزایش مقدار وام، موج جدید و انتظاراتی را ایجاد خواهد کرد که در صورت عملی نشدن، موجب نارضایتی جوانان و خانواده ها می شود.

 

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان در دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده نیز با دقت و جدیت موضوع افزایش وام را رصد می کند تا تعاملات لازم با بانک های عامل انجام و جوانان براحتی بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.