سردیس طلایی سردار اسعد از رهبران جنبش مشروطه روانه بازار شد

پیمان بهاری سازنده سردیس علیقلی خان بختیاری سردار اسعد در گفتگو با خبرنگار ایبنانیوز، درباره انگیزه ی ساخت سردیس سردار اسعد گفت: در سال ۱۳۸۹ که دوران آموزشی خدمت سربازی ام را در تبریز می گذراندم، از آنجایی که به تاریخ و خصوصاً تاریخ معاصر علاقه زیادی داشتم به دیدن خانه مشروطه در تبریز رفتم. در آنجا سردیس ستارخان رو دیدم و به خاطر علاقه ای که به این شخصیت ملی داشتم آن را خریداری کردم و به خانه بردم. در ذهنم این فکر شکل گرفت که چه خوب است چنین کاری را درباره سایر شخصیت های مهم و ملی (نظیر سردار اسعد بختیاری) که در مشروطه نقش داشتند انجام دهیم.

وی افزود: این مساله گذشت تا سال ۱۳۹۲ که جریان سریال سرزمین کهن اتفاق افتاد و شاهد توهین مستقیم سازندگان این سریال ضد ایرانی به سردار اسعد بختیاری بودیم. دوباره همان فکر به سراغم آمد که چرا چنین شخصیت ملی باید این طور مورد هجمه قرار گیرد؟ این بود که مصمم شدم سردیس این رهبر ملی را بسازم و روانه بازار کنم تا دوستداران ایران بتوانند این سردیس را ددر خانه های خود داشته باشند و یاد و خاطره این سردار میهن را زنده نگهدارند. زیرا ایشان یکی از رهبران ملی و میهنی بودند که نقشی غیر قابل انکار در تاریخ مشروطه داشتند ولی متاسفانه به این نقش پر ارزش کمتر پرداخته شده است.

پیمان بهاری گفت: مجدداً ‌با خانه مشروطه تبریز تماس گرفتم و آدرس و شماره تلفن سازنده سردیس ستارخان را پیدا کردم و پس از آگاهی از نحوه ساخت و برآورد هزینه ها، اوائل مهر ماه ۱۳۹۴ استادکار طرف قرارداد شروع به کار نمود و پس از دو ماه تلاش، نمونه اولیه که کار دست بوده، آماده شد و برای قالبگیری اصلی کار حاضر شد.

وی افزود: محصول نهایی، مجسمه سردار اسعد از جنس پلی استر و وزن یک کیلو و سیصد و پنجاه گرم است. این مجسمه دارای ۳۰ سانتی متر ارتفاع و ۱۵سانتی متر عرض می باشد. رنگ سردیس سردار اسعد طلایی است و رنگ پایه آن آلبالویی است. سردیس درون یک کارتن شیک قرار دارد و یک کاتالوگ که سرگذشتی از زندگی سردار هست هم به همراه آن به خریدار تحویل می گردد.

بهاری گفت: قیمت سردیس سردار اسعد بختیاری، چهل هزار تومن است تا همه دوستداران فرهنگ و تاریخ ایران قادر به تهیه آن باشند. علاقمندان برای اخذ نمایندگی فروش و نیز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۰۹۱۶۷۵۴۴۶۶۰ تماس حاصل نمایند.