شکایت ۱۸۵ خانواده شهدای فاجعه منا

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا در نود و پنجمین نشست خبری خود اظهارداشت: امروز یکی از سالروزهای شکست آمریکا مقابل جمهوری اسلامی ایران است و شیطان بزرگ در آن زمان با تکیه بر قدرت نظامی و اطلاعاتی خود در اوایل انقلاب که جمهوری اسلامی ایران هنوز ارکان آن استقرار نیافته بود و نیروهای اطلاعاتی و نظامی اول کار خود را آغاز کرده بودند تلاش کرد در اقدامی غافلگیرانه برای ایران ایجاد مشکل کند که خداوند ریگ‌ها را مأمور مبارزه با بالگردهای نظامی با آمریکا کرد و همه این بالگردها در آتش خشم الهی سوختند.

وی در ادامه در مورد رفع تصرف اراضی غیر مجاز در استان‌های مختلف‌، اظهارداشت: در سال 94 تعداد 19 هزار و 990 پرونده در این رابطه منجر به حکم و صدور رأی نهایی شد.

وی افزود: 37 هزار و 297 هکتار از اراضی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به دولت بازگشت و رفع تصرف شد. قیمت این 37 هزار هکتار عدد قابل توجهی بوده که با کمکی که دستگاه قضا انجام داده است رفع تصرف شد.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد تصرفات غیرمجاز و ساخت و ساز غیر مجاز در استان زنجان افزود: تعداد زیادی از این تصرفات در 2 روستا تخریب شده و تعدادی از ساختمان‌ها نیز حکم قلع و قمع آن صادر شده است همچنین از طریق دادستانی و وزارت جهاد کشاورزی به کسانی که این زمین‌ها را متصرف شده و یا دستی بر تصرف داشتند هشدار داده شد که بدون هیچ اغماضی ساختمان‌ها و ساخت و ساز آنها تخریب می‌شود.

محسنی اژه‌ای در رابطه با میزان شکایت از عربستان در مورد شهدای مناء گفت: از بیش از 440 نفر که در مناء مظلومانه به شهادت رسیده بودند 185 نفر از خانواده‌های آنها از مقامات عربستانی به دلیل قصور شکایت کرده و 11 نفر از مصدومان نیز در این رابطه شکایت داشتند.

به گفته وی، بقیه خانواده شهدا و مصدومان شکایتی در این زمینه نداشتند.