یکی از مقامات ارشد انگلیسی مدعی شد: این کشور در معرض تهدید شدید ۷۰ تروریست انگلیسی ایست که از سوریه و عراق بازگشته اند و در صدد انجام عملیات های تروریستی در کشور خود می باشند.

«اسکات ویلسون» مدعی شد: داعش به این زودی ها نابود نخواهد شد و در نتیجه "انگلیس" برای مدت طولانی، در معرض خطر این تروریست های صادراتی قرار خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ۵۰ درصد از ۳۵۰ تروریست انگلیسی ای که به سوریه و عراق رفته اند، تهدیدی جدی برای امنیت کشور محسوب می شوند و طبق اسنادی که در دست است، در پی برنامه ریزی برای انجام عملیات های تروریستی در این کشور هستند.

این عضور ارشد سازمان مبارزه با تررویست انگلیس همچنین هشدار داد که این افراد، علاوه بر برنامه ریزی برای انجام اقدامات تروریستی، به دنبال جذب افراد بیشتری برای گروه تروریستی داعش می باشند.

ویلسون همچنین یادآور شد: علیرغم اینکه انگلیس تحت قانون "شینگن" قرار ندارد ولی با این حال، مرزهای این کشور، از امنیت کافی برخوردار نیست و امکان ورود مخفیانه تروریست ها، از طریق مرزهای این کشور وجود دارد.

مقامات انگلیسی مدعی اند تاکنون بیش از ۸۰۰ انگلیسی، از این کشور به صفوف داعش در سوریه و عراق پیوسته اند و این افراد تحت کنترل دقیق نیروهای امنیتی و پلیس انگلستان قرار دارند.

گفتنی است، چندی پیش برخی مقامات ناتو و اتحادیه اروپا، نسبت به تلاش داعش برای دستیابی به سلاح های شیمیایی و اتمی هشدار داده بودند و هدف انی گروه تروریستی را در مرحله نخست، کشو انگلیس عنوان کرده بودند.