آمریکا همزمان با اجرای برجام دست به غارت اموال ایران زد

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری از اموال ایران توسط آمریکا در دوران پسابرجام اظهار داشت: تاکنون جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا درباره ایران فراوان ملاحظه شده است ولی به نظر نمی‌رسید بلافاصله بعد از برجام و همزمان با اجرای برجام این اتفاق رخ دهد.

آیت‌الله مجتهد شبستری ادامه داد: این مسئله در حالی اتفاق افتاد که هنوز طرف مقابل به وعده‌های خود وفا نکرده اما با این وجود مرتکب خیانت دیگری شد و با بهانه‌ای واهی دست به غارت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران زد.

امام جمعه آذربایجان شرقی غارت 2 میلیارد از اموال ایران را مصداق دست‌درازی آشکار به اموال ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: این اموال بیت‌المال مسلمین است و از این رو ملت و دولت باید عکس‌العمل مناسبی از خود نشان دهند و نگذارند آمریکا بیش از این گستاخ شود.

وی تاکید کرد: هر چه ما در مقابل این بدعهدی و خیانت‌های آمریکا سکوت کنیم آنها قطعا گستاخ‌تر خواهند شد و در مسائلی همچون بحث‌های موشکی و حقوق بشر که در دوران پسابرجام پیش می‌آید، دولت باید مواضع محکمی در مقابل آمریکا اتخاذ کند تا آنها دست و پای خود را جمع کنند.