قطع بیمه 2700 قالیباف کردستانی

احمد رشیدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: حوزه تعاون یکی از بخش های مهم و زیربنایی در عرصه اقتصادی است، که ظرفیت های اثربخش و کلیدی آن در اشتغالزایی و کارآفرینی در حدانتظار رشد نیافته و نیازمند بازتعریفی در عرصه کسب و کار با سیاست های کلان کشوری به ویژه مبحث اقتصاد مقاومتی است.

 

وی گفت: از 5 الی 11 اردیبهشت ماه به نام هفته ی کارگر نامگذاری شده است کارگر، امام و انقلاب، کار، سلامت و نشاط اجتماعی، امید به آینده و تامین اجتماعی، کارگران، اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، زنان، کار و توسعه ی اجتماعی و کار، مهارت و معنویت و روز کارگر نامگذاری های عناوین روز در این هفته است.

 

وی هدف از گرامیداشت این هفته را گسترش گفتمان کار و تلاش، توجه به منزلت و جایگاه کار، تبیین الزامات اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، تبیین فعلیت دولت و حقوق کارگر در منظر افکار عمومی و تقدیر از کارگران دانست.

 

رشیدی تصریح کرد: با توجه به سیاست های و برنامه های نظام مقدس و در راستای ماموریت و رسالت خود این اداره کل تعاون با تمام امکانات خود را در جهت خدمت رسانی به قشر کارگر مامور داشته است.

 

وی افزود: تعداد 8 هزار و 51 مورد بازرسی، بررسی حوادث ناشی از کار 182 مورد، ثبت اشتغال یک هزار و 145 مورد در کارگروه شوراهای استان، برگزای جشنواره کارآفرینان و کارگران برتر، دوره های آموزشی سبک زندگی برای 940 نفر از کارگران، تحویل505 واحد مسکونی مسکن مهر به کارگران، یک هزار و 617 مورد درخواست مشاغل سخت و زیان آور دارای معافیت های ویژه که با هزار و 132 مورد آن موافقت شد از اقدامات صورت گرفته در سال 94 بوده است.

 

قطع بیمه 2700 قالیباف کردستانی

فریدون خدابنده لو مدیر کل تامین اجتماعی کردستان در ادامه این نشست با بیان اینکه اکثر خدمات این سازمان با نصب نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف از قالب حضوری خارج شده و به صورت کاملا غیر حضوری انجام می پذیرد.

 

وی با بیان اینکه دریافت لیست و پرداخت حق بیمه بیشترین دلایل مراجعه به شعبات تامین اجتماعی بوده است،افزود:با بهره گیری از سامانه تامین اجتماعی این مراجعات تا حد زیادی کاهش یافته است.

 

به گفته خدابنده لو،سوابق بیمه شدگان در گذشته بیشترین درصد مشکلات این سازمان را به خود اختصاص داده بود که با الکترونیکی کردن و اجرای سامانه های مختل این مشکل رفع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه 24 هزار و 283 مستمری بگیر زیر پوشش تامین اجتماعی استان کردستان قرار دارند،گفت: در سال 94 شاهد 7/11 درصدی رشد مستمری بگیران در استان بوده ایم به طوریکه ضریب پشتیبان نرم کشور 6 درصد است در حالی که این میزان در استان کردستان حدود 8 و نیم درصد اعلام شده است .

 

خدابنده لو به آمار 205 هزاری بیمه شدگان در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار بیمه شده قالیباف در کردستان وجود دارد که طبق غربالگری های صورت گرفته 2 هزار و 700 نفر از آنها قالیباف نبوده و بیمه ی آنها قطع گردید و 30 هزار  و 101 نفر کارگر ساختمانی در استان وجود دارد.